Site icon OnlyForMen.cz

5 tipů na efektivní vedení společnosti od Marka Zuckerberga

Společnost Meta (dříve jen Facebook) začátkem roku oslavila kulaté narozeniny. Po dvaceti letech se Mark Zuckerberg, její zakladatel a generální ředitel, stal jednou z nejvýraznějších tváří Silicon Valley. Server Business Insider představil pět tipů na úspěšné vedení firmy podle Zuckerberga.

Facebook je nejrozšířenější sociální sítí světa a jeho otec Zuckerberg jednou z nejznámějších tváří na Silicon Valley. Nápad vytvořit platformu, jež spojí miliony lidí po celém světě, se zrodil na koleji Harvardské univerzity.

Zatímco mají Facebook v hledáčku američtí zákonodárci kvůli otázkám kolem soukromí uživatelských dat a bezpečnosti pro děti, společnost sleduje neúnavný růst. Zde je pět bodů vybraných webem Business Insider, jak podle Zuckerberga vést firmu.

Když skončila pandemie a začala válka na Ukrajině, technologický trh zasáhla vlna propouštění. I když to mohlo působit jakkoli děsivě, opak byl pravdou. Společnosti v tomto odvětví disponovaly nadbytkem pracovní síly a jejich náklady byly příliš vysoké.

I Zuckerberg loni nařídil propouštění v rámci “zeštíhlení“ pro efektivnější podnikání. Odstranil některé „střední vrstvy managmentu“, neboť nechtěl tým, v němž manažeři řídí manažery, kteří řídí další manažery a až pak jsou ostatní.

Iniciativa a rychlost

Dalším bodem je iniciativa a akčnost. Zuckerberg zastává názor, že zakladatel společnosti by se měl zapojit do tolika úkolů a rozhodování, kolik jen může. „Myslím, že je to něco, v čem jsem se stal s postupem času jistější,“ řekl letos šéf Mety.

Dalším pravidlem je příprava na schůzky. „Chci mít alespoň hodinu na pročtení všech materiálů,“ prozradil minulý rok magazínu Forbes. Podobně to má i Jeff Bezos, šéf internetového obchodu Amazon.

Zuckerberg si z konkurence nic nedělá. Klíčem k úspěchu podle něj není sledovat každý její krok, ale jít si vlastní cestou a přinášet své unikátní nápady. „Myslím, že většina firem se příliš zaměřuje na konkurenci a její nápady.“

Na závěr Zuckerberg tvrdí, že je důležité „jednat rychle“ a překážky na cestě k růstu odstraňovat metodicky.  „Nečekejte do příštího týdne, abyste něco udělali. Nepřestávejte pracovat na zrychlení svých inciativ“.

Exit mobile version