Site icon OnlyForMen.cz

Celkem 286 kol v Bahrajnu. Jediný Čech v F2 má za sebou úspěšné testy

Momentálně jediný Čech v F2 Roman Staněk odjel v Bahrajnu testovací jízdy. Staněk závodí za italský Trident Racing po boku Francouze Clémenta Novalaka. Svou první sezónu v F2 odstartoval Staněk třídenním testováním v Bahrajnu. Celkem najeli se svým kolegou 286 kol.

Na letošní rok se Staňkovi podařilo nominovat do F2 díky úspěšné loňské sezóně v F3, kde skončil na pátém místě. Celou sezónu podával dobré výkony a bojoval o pódia. Vedení týmu Trident rozhodlo, že povolí Staňkovi rozdat si to v F2.

V Bahrajnu se mu nepodařilo umisťovat mezi nejrychlejšími. Zvykal si na změny pneumatik a nový monopost. Celkově Staněk hodnotí testování jako úspěšné. Český rodák si chválí především atmosféru v Tridentu. S týmem si rozumí dobře a panuje přátelská nálada. Komunikace se stájí je také dobrá a mohou se v klidu soustředit na vývoj vozu.

Staněk pracuje na psychice a dýchání

Staněk se připravoval celou zimu. Pilně posiloval a zlepšoval i svoji mentalitu. Pracuje dokonce na dýchání. Je vidět, že Staňkův hlad po výsledcích je veliký. „Budu teď trénovat psychiku a budu pracovat na dýchání. Je to pro mě důležité jak z pohledu závodníka, tak člověka. Už to není jen o posilování, jako přes zimu. Teď se jde do finiše. Důležitý je dobrý mindset. Vím, že umím být rychlý a tým taky, tak pojďme na to! Chodím do věcí po hlavě a všechno dělám naplno, ať už je to závodění, nebo fotbal s kamarády,“ říká český závodník.

F2 je pro Staňka krok do neznáma. Toto řekl Staněk po skončení testování: Mám z testování trochu smíšené pocity. Nevím, kam se mám zařadit. Jestli top deset nebo patnáct… Nechám se překvapit. Nechám na trati všechno a budu doufat v dobré výsledky.“

Clémente Novalak byl při testování opravdu silný. Podařilo se mu skončit na druhém a sedmém místě. Trident ukazuje, že má monopost, který je schopný konkurovat.  Navzdory drobným technickým potížím dokončil Trident všechny potřebné testy a má dobré informace o výkonu jejich vozu.

Tým považuje za klíčové dobré umístění v kvalifikacích. V testovacích oknech před závodem se závodníci budou zaměřovat na co nejrychlejší časy.

Exit mobile version