Site icon OnlyForMen.cz

Konečně jsme se dočkali. BMW M3 Touring 

Po mnoha letech si konečně řidiči opět přijdou na své. Trh zaplaví nové BMW M3 Touring, na které jsme tak dlouho čekali. Neskutečně tvrdé a výkonné auto, do kterého nacpeme nejeden nákup. Rodinný vůz, se kterým se nebudeme muset bát žádných výzev. Benzín, diesel, záleží na nás. BMW M3 je flexibilní, spolehlivé a neskutečně sexy. 

Naposledy jsme o podobném voze slyšeli v roce 2010. Od té doby ušlo BMW veliký kus cesty a je proto vcelku vtipné tyto dva stroje porovnat. Nová M3 vypadá přesně tak, jak jsme si ji představovali. Design skvěle vystihl novou filozofii firmy a stroj tak vypadá více nebezpečně a prémiově. Exteriér se může pyšnit nemalým množstvím karbonu, což samozřejmě platí i pro kabinu. Ta navíc budí dojem závodního luxusu v celé své kráse. 

Design 

Exteriér jsme si vysnili přesně tak, jak se nám předvedl. Předek M3 se odehrává v novodobém stylu zvětšených ledvinek. Maska chladiče působí velice agresivním dojmem. Kromě již zmíněných „bobřích zubů“ musíme ocenit LED světlomety. Sekané tvary s ostrými konci jsou přesně to, co světla u BMW musí splňovat. Nárazník pak disponuje velkými průduchy pro snadnější proudění vzduchu. 

Z boku nás okamžitě oslní paprsková kola z lehké slitiny. Přední 19 palců, zadní 20 palců. Za předním kolem se rozevírá štítek ve falešném průduchu. Zpětná zrcátka jsou pochopitelně obohacena karbonem. V zadní části vyniká převážně nárazník s titanovým výfukovým systémem. Zapomenout nesmíme ani na krásný černý spoiler. Pohotovostní hmotnost se vyšplhala na cca 1900 kg.

Interiér přesně padne sportovnímu duchu. Karbon, kůže. Sedačky jsou kombinací obou materiálů, a navíc ve skořepinovém tvaru. Jestli je toto rodinné auto, pak hodíme děcka do školy v rekordním čase. Kabina se prostě povedla. BMW rozumí potřebám svých zákazníků. 

Motor

Třílitrový šestiválec o výkonu 375 kW. Těchto 510 koní se dokáže splašit s pomocí krouticího momentu 650 Nm. Maximální rychlost 250 km/h snad zůstane jen na papíře. Zrychlení 3,6 s je pouze o 0,1 s pomalejší než u sedanového sourozence. K dispozici bude, kvůli jediné možné variantně Competition, pouze automatická převodovka. Navíc dostaneme jedině xDrive. Můžeme si však elektronicky zapnout zadní náhon. Drifty mohou začít. 

Verdikt 

Extrémní a nebezpečné. Jedině takhle se dá popsat nové BMW M3 Touring. Prodej bude zahájen v listopadu tohoto roku. Je pravděpodobné, že 2 miliony korun nebudou stačit. 

Exit mobile version