Site icon OnlyForMen.cz

Mercedes-Benz Unimog. Terénní monstrum, které se obléklo do luxusní kůže

Když se řekne Unimog, většině motoristů se vybaví nekompromisní pracovní stroj do extrémních podmínek. Teď ale přichází verze, která bourá zažité představy. Divize Mercedes-Benz Special Trucks ve spolupráci s Hellgeth Engineering vytvořila Unimog zaměřený na luxus, aniž by jakkoli slevila z jeho legendárních terénních schopností.

Vlastnit Mercedes třídy G je jako vodit na vodítku obrovského psa. Budí respekt, ale všichni tuší, že je „hodný“. Unimog je jiná liga. To už není pes, to je medvěd. A tenhle medvěd má nově kožené čalounění, ambientní LED osvětlení a interiér pro čtyři cestující.

Kabina je kompletně přepracovaná. Kožená sedadla, digitální kamery místo klasických zpětných zrcátek a celkově výrazně kultivovanější prostředí, než jaké byste čekali od stroje, který běžně pracuje v sibiřském mrazu nebo saharském písku. Korba je navíc tak obrovská, že by, čistě teoreticky, pojala i skutečného medvěda. Praktické využití nechme raději na fantazii.

7,7 litrů, tisíc newtonmetrů a žádné slitování

Pod kabinou se skrývá to nejdůležitější: řadový šestiválcový diesel o objemu 7,7 litrů, běžně používaný v těžkých nákladních vozech nebo jeřábech. V úpravě od Hellgeth Engineering nabízí výkon 300 koní a točivý moment zhruba 1 400 Nm. To jsou hodnoty, které dávají smysl spíš u lokomotivy než u „osobního“ auta.

Díky plazivým převodům, portálovým nápravám s obrovskou světlou výškou a beadlock kolům s možností upouštění tlaku se Unimog dostane téměř kamkoli. Zatímco luxusní SUV tráví většinu života mezi parkovišti nákupních center, tenhle stroj by v pohodě dokázal to nákupní centrum postavit. 

Parkování? Hodně štěstí

Myšlenka luxusního Unimogu se nejspíš nestane masovým trendem. Zbytek auta zůstává ryze utilitární, obrovský a nekompromisní k terénu. Spíš než jako produkt pro každodenní používání slouží jako ukázka možností individualizace a technického umu divize Mercedes-Benz Special Trucks a Hellgeth Engineering.

Verdikt 

V běžném provozu se s tímto mazlíkem asi nesetkáme. Špatně se parkuje (pokud nepočítáte parkování na jiných autech), spotřeba nafty není zrovna lidová a dynamikou nepřekoná silniční AMG modely. Přesto má své kouzlo. Dokonale upravený, luxusní medvěd, který zůstává medvědem. A přesně to je na něm nejvíc fascinující. Pokud chtějí lidé v pohodlí dojet do své nedostupné chaty na Aljašce, pak jedině s Unimogem. 

Exit mobile version