Ford pokračuje v rozšiřování nabídky sedmé generace Mustangu a nejnovější špionážní snímky naznačují zásadní novinku. Připravovaný nástupce modelu Mustang Shelby GT500 bude poprvé po několika letech dostupný také v provedení kabriolet. Testovací prototypy se soft-topem byly zachyceny při zkouškách v USA a jasně ukazují, že Ford chce zaplnit výkonovou mezeru na trhu.
Předchozí generace Shelby GT500, vyráběná v letech 2020 až 2022, byla nabízena výhradně jako kupé. Otevřená varianta tak v nabídce chyběla, přestože historicky ke GT500 kabriolet patřil. Už originální modely z konce 60. let i verze z přelomu tisíciletí bylo možné objednat bez pevné střechy. Nyní se zdá, že Ford tuto tradici obnoví, a to ve velkém stylu.
Možná bez jména Shelby, ale s téměř 800 koňmi
Zajímavostí je, že nový model možná vůbec neponese jméno Shelby. Podle Car and Driver Ford neobnovil licenci na používání slavného jména a současně si registruje ochranné známky jako „Boss“, „Dark Horse Boss“ nebo „Cobra“. To by naznačovalo návrat historických označení, i když finální jméno zatím zůstává tajemstvím.
The Successor to the Ford Mustang Shelby GT500 Will Let You Drop the Top to Hear the V-8 Roar https://t.co/UYq6damWEo
— Car and Driver (@CARandDRIVER) December 17, 2025
Ať už se ale nový model bude jmenovat jakkoliv, technicky má jít o přímého nástupce GT500. Pod kapotou se očekává přeplňovaný osmiválec, pravděpodobně nové generace, interně označovaný jako Legend. Výkon by měl překročit hranici 760 koní, kterou nabízel minulý GT500, a spekuluje se o hodnotách blížících se 800 koním. To by z novinky udělalo jeden z nejsilnějších sériových Mustangů všech dob, hned po GTD s výkonem 815 koní.
Agresivní vzhled a technika převzatá z GT500
Testovací vozy, a to jak kupé, tak kabriolety, nesou typické znaky ostrého modelu: rozšířené blatníky, masivní přívody vzduchu, sportovní kola a unikátní výfuková soustava se čtveřicí obdélníkových koncovek, orientovaných vertikálně po stranách zadního nárazníku. Prototypy byly spatřeny jak na standardních kolech z minulého Ford GT500, tak na volitelných 20palcových karbonových discích.
Zajímavé jsou i pneumatiky. Kupé testuje na extrémních Michelin Pilot Sport Cup 2 R nebo Pirelli P Zero R, zatímco kabriolety měly obuty zimní Michelin Pilot Alpin, což naznačuje testování v náročných zimních podmínkách Michiganu.
Verdikt
Kolem připravovaného modelu zatím zůstává řada otazníků, a to od oficiálního názvu přes přesné technické parametry až po datum premiéry. Jisté ale je, že Ford chystá další brutální kapitolu příběhu Mustangu, která spojí extrémní výkon s emocemi z jízdy pod širým nebem. Více detailů by mělo vyplout na povrch v následujících měsících.

