Site icon OnlyForMen.cz

Tomu říkáme síla. Audi e-tron GT po faceliftu nahání hrůzu 

Audi e-tron GT, elektrický sportovní vůz, prošel modernizací a přináší řadu vylepšení. Kromě nového designu a upraveného interiéru se může pochlubit především zvýšeným výkonem a dojezdem. Přestože firma jeho příchod ohlásila už v první polovině roku 2024, české ceny jsou stále v nedohlednu. Česko se ale rozhodně této zběsilé střely dočká. 

Jak jsme si řekli, model Audi e-tron GT nemá české ceny. Modernizace se zdařila a tak výrobci představili hned tři verze. GT, RS GT a RS GT Performance. Právě ta poslední budí nejvíce respektu. Cenu nemá, zato má k dispozici čísla. A ta skutečně nahánějí strach. Podobně silná auta bychom čekali spíše na závodních okruzích. Pojďme se tedy podívat, s čím Audi přichází.

Design

Zvenku zůstává e-tron GT věrný svým původním liniím. Některé designové prvky byly však mírně upraveny, aby vůz působil ještě sportovněji. Verze RS dostala výraznější nárazníky a další aerodynamické prvky. RS GT Performance zaujme především tajemně zelenou barvou, která ještě více podtrhuje závodní potenciál. 

Interiér prošel také několika změnami. Nová sedadla nabízejí lepší boční vedení a vyšší komfort. Volant dostal plochý spodek a na přístrojové desce najdeme větší displej. K dispozici je také vylepšený infotainment systém s řadou nových funkcí.

Motorizace 

Největší změny se odehrály pod kapotou. Elektromotory byly přepracovány a nabízejí vyšší výkon. Vrcholná verze RS e-tron GT Performance disponuje až 925 koňskými silami, což z ní dělá jedno z nejvýkonnějších sériově vyráběných Audi. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za pouhých 2,5 sekundy. Jak jsme řekli, tohle auto patří na okruh. 

Zvýšil se také dojezd na jedno nabití díky větší baterii s vyšší energetickou hustotou. Nová technologie umožňuje rychlejší nabíjení, takže baterie se nabije z 10 na 80 % za pouhých 18 minut. Podvozek byl naladěn tak, aby nabízel optimální kombinaci sportovních jízdních vlastností a komfortu. K dispozici je adaptivní vzduchové odpružení a řízení všech kol, které výrazně zlepšuje ovladatelnost vozu zejména v nižších rychlostech.

Verdikt 

Audi se opět předvedlo. Všechny verze si rozhodně najdou své fanoušky, RS e-tron GT Performance možná i obdivovatele. Doufáme, že se brzy dozvíme více. 

Exit mobile version