Svět automobilů má před sebou velký milník. Toyota, dosud spíše konzervativní výrobce v oblasti superaut, představila svůj dosud nejradikálnější projekt. GR GT, první čistokrevný supercar nové výkonnostní divize Gazoo Racing. Vůz, který má ambice postavit se největším ikonám segmentu, kombinuje hybridní twin-turbo V8, extrémní konstrukční řešení a design, který jako by přicházel z jiného světa.
GR, tedy Gazoo Racing, zatím známe zejména díky modelům GR Corolla, GR86 či GR Supra. Toyota ale novou generaci výkonných vozů povyšuje na samostatnou značku, podobně jako je tomu u Lexusu či chystané modelové řady Century. GR GT má být jejím vrcholem a zároveň technickým demonstrátorem schopností, které Toyota nasbírala v motorsportu.
S cenou odhadovanou mezi 350 000 až 400 000 dolary, tedy přibližně 8,1 až 9,6 milionu korun, bude GR GT stát proti vozům jako Aston Martin Vanquish, Ferrari 296 GTB, McLaren 750S či Porsche 911 GT3 RS. Firma se tak po třinácti letech od ukončení výroby legendárního modelu Lexus LFA vrací tam, kde jsme ji už nečekali.
Hybridní V8
Pod extrémně nízkou kapotou se ukrývá čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který Toyotě přináší premiéru v oblasti twin-turbo V8 motorů. Doplněn je elektromotorem integrovaným do osmistupňové automatické převodovky s mokrou spojkovou soustavou, jež nahrazuje klasický měnič. Celkový výkon dosahuje minimálně 641 koní a 850 Nm, což má stačit na maximální rychlost přes 320 km/h.
Na rozdíl od LFA, která byla téměř celá z karbonu, používá GR GT hliníkovou platformu s megacasty, jejichž úkolem je zvýšit tuhost a zároveň snížit hmotnost. Karbonové zůstávají střecha, kapota i některé strukturální díly.
Design
GR GT je dlouhé, nízké a působí jako auto, které vstoupilo na silnici přímo z Le Mans. Střecha je o 15 centimetrů nižší než u Mercedes-AMG GT a téměř přesně odpovídá výšce Ferrari 296. Nízké těžiště bylo pro Toyota Racing prioritou, a je to vidět na každé křivce vozu. Interiér připomíná moderní Lexus, ale s jasným odkazem na LFA. Digitální přístrojový štít, minimalistická palubní deska a kamerové zpětné zrcátko dokazují, že GR GT klade důraz na technologie i čistou orientaci na řidiče.
Verdikt
Toyota odvážně vstupuje do královské disciplíny automobilového světa. GR GT není jen další sportovní model, je to ukázka toho, že i značka známá spolehlivostí a hybridní efektivitou dokáže vytvořit superauto světové úrovně.

