Francouzská značka představila koncept Oli. Podle slov firmy se právě tímhle směrem bude ubírat světová elektrifikace. Koncept byl zkonstruován pouze z recyklovaných materiálů a pyšní se novým, před nedávnem předělaným logem. Výrobci se soustředili převážně na rapidní snížení hmotnosti, která nově umožní konceptu urazit vzdálenost jako kterýkoli jiný elektromobil.
Hlavním faktorem, kterému se Citroën věnoval, bylo snížení hmotnosti. Dokonce této záležitosti věnuje automobilka celou kapitolu na svém webu. Nižší hmotnost = méně energie. Jedná se sice o rovnici, kterou by dal dohromady skutečně každý, na druhou stranu je milé vidět, že se někdo zabývá volbou lehčích materiálů tak dopodrobna. Celkově design nepřipomíná žádné doposud známé vozidlo. Dokonce by se dalo říci, že svou podobou nějaké stavebnici nastavuje zcela novou éru v této oblasti. Jednoduchost, intuitivnost a ojedinělost. Přesně takhle by se dal popsat koncept Oli. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Přestože má svou podobou Oli k rodinným korábům hodně daleko, vznikl právě proto, aby ukázal, jak by jednou mohl tento segment vypadat. Čistá energie, ojedinělý vzhled, to vše v zájmu rodinné udržitelné mobility. Design signalizuje hlavně to, že za volantem bychom se měli převážně bavit. Tomu odpovídají i křivky a detaily exteriérů i interiéru.
Předek ukazuje masivní znak automobilky Citroën vsazený mezi dva LED světlomety. Nárazník připomíná spíše madla nákupního vozíku, ale celkově se jedná o velice odvážný a vlastně i povedený vzhled. Co příliš neodpovídá myšlence efektivity je rovné čelní sklo. To bychom čekali spíše na karoserii kamionu. Jedná se ovšem o praktický krok, kde tyto prvky přirozeně odrážejí sluneční paprsky a udržují tak optimální teplotu v kabině. Plochá střecha poslouží i rodinnému pikniku.
Interiér se krásně vybarvil, a to doslova. Sytě oranžová barva zaplnila prakticky celou kabinu. Sedadla působí spíše jako kancelářské židle, navrženy jsou ovšem z ultra lehkého a odolného materiálu. Přes celou délku palubní desky se táhne tubus po obou stranách označený + a -. Jde o reproduktory. Stačí připojit nás telefon a zábava mlže začít.
Verdikt
Dojezd se díky optimalizaci hmotnosti ustálil na hodnotě 400 km. Citroën se rozhodl pro odvážný krok, kterým chce přiblížit udržitelnou mobilitu celému světu. Vyjde-li tento postoj, to je předmětem zkoumání. My přejeme francouzské automobilce mnoho štěstí.