Rok 2023 přinese novou verzi věhlasného modelu značky Audi. Pojďme se tedy podívat za současným matadorem. Limuzína A6 patří k tomu nejlepšímu, co můžeme od německé značky se čtyřmi kruhy ve znaku dostat. Luxus spojený s velice sportovní ergonomií a pěkná porce technologií ovšem nejsou zcela zadarmo. Za A6 si pořádně připlatíme a hravě se dostaneme na milionové částky.
Přestože samo Audi připravuje nový technologický zázrak, už samotná současná verze nemá k tomuto označení příliš daleko. Dovoluje řidiči se plně oddat luxusu a požitku z jízdy. Dokáže zprostředkovat nejen rychlou jízdu plnou adrenalinu, ale zároveň umí téměř až ukolíbat svým perfektně vyladěným podvozkem na dlouhých, rovných silnicích. Často se ovšem s kolíbáním nesetkáme. Vzhled, ergonomie a neskutečně nabitý motor přímo vyzývají k rychlé, nespoutané jízdě. Bavíme se zde o pružném, dlouhém autě, které si získá naše srdce a už nepustí. Pojďme se na limuzínu Audi A6 podívat pořádně zblízka. Máme se na co těšit.
Design
V kategorii vzhledu zkrátka nemá Audi konkurenci. Výrobci z Ingolstadtu přesně vědí, jak nevrhnou automobil, ve kterém budeme toužit po rychlé jízdě a zároveň směle přijdeme do módu elegantního businessu. A6 je skvělým příkladem tohoto typu vozu. Předek kombinuje sportovní prvky s elegancí. Maska chladiče svým rovným mřížováním nese známky jemnosti, ostře tvarované LED se na druhou stranu vyznačují sportovní dynamikou. Stejnou funkci plní také nárazník. Zároveň v této části startují všechny pomyslné linie karoserie, které budí hluboký obdiv převážně z profilu.
Linie nejsou ovšem jediným lákadlem, pokud se zaměříme na boční část modelu A6. všichni víme, že Audi je oborník na design kol. Pokud navíc tyhle krásky dostanou průměr 21 palců. skutečně není co dále řešit. Zadní část přímo volá po dynamické jízdě. LED světlomety jsou protnuty chromovanou lištou, která krásně ladí s koncovkami výfuku. Skvělá práce Audi.
Interiér předvádí jednu velikou luxusní show. Obrazovky s úhlopříčkami 10,1palce a 8,6palce jsou perfektně čitelné a přehledné. Luxus je podtržený kombinací dřeva a kůže. Svůj hlavní potenciál krásy ukáže kabina v noci. Osvětlení interiéru skutečně dodává celému prostoru ten pravý nádech něčeho výjimečného.
Motor
Jako vždy, motorů máme na výběr skutečně dost. Nejslabší dvoulitr diesel nabízí 163 koní a 370 Nm točivého momentu. Naproti tomu třílitrový šestiválec TFSI dokáže nabídnout až 340 koní a 500 Nm. Názor si udělejme sami.
Verdikt
Startovací cena se pohybuje kolem 1,46 milionu korun. Na dva se ovšem dokážeme vyšplhat velice snadno. Stojí tohle auto za takto veliké peníze? Ano, rozhodně.