Čeho si na novém modelu ASX mohou lidé nejvíce cenit? Kromě přijatelné hodnoty je to bezesporu rodokmen proslulé značky. U Mitsubishi je téměř jedno, pro jaký vůz se rozhodneme. Vždy budeme mít jistotu, že japonská automobilka svou práci odvedla dobře a poctivě. SUV ASX si pro nás navíc nachystalo skvělé technologie, přitažlivý design a v neposlední řadě také hybridní pohon.
Přestože možná může někomu vzhled automobilů od Mitsubishi připadat nahodilý, objektivně musíme říct, že tahle vozidla mají styl. Ať se jedná o nízká žihadla, nebo masivní SUV, vždycky máme jistotu, že náš model bude originální. Mitsubishi ASX to také pochopilo. Agresivně vyhlížející maska se kombinuje s dynamickými liniemi. Interiér si na nic nehraje. Kabina vypadá čistě, uspořádaně a nanejvýš kvalitně.
Co se ceny týče, musíme rozlišit mezi základním pohonem a hybridem. Tam se budeme silně rozcházet. Nemluvili bychom ale o Mitsubishi, kdyby si pro nás tahle automobilka nepřipravila alespoň šest stupňů výbavy. Od základu až po Instyle se pohybujeme na dosti široké škále. V zásadě ale platí, že klasický pohon v základu dostaneme už za 490 000 korun. Směle se ale vyšplháme až na milion korun. Pojďme se na tenhle zázrak s jménem ASX podívat zblízka.
Design
Přední část zcela ovládla robustní maska chladiče. Uprostřed velice specifické mříže se vyjímá obří znak automobilky. LED světlomety výrobci zakroutili, čímž se přibližují modelům, které už známe. Zde bychom možná ocenili svěžejší vítr do plachet. Z profilu se jedná o skvěle zvládnutou práci s liniemi, které navozují silně dynamický pohled. Zadní část se rozhodla pro podobně tvarované světlomety a veliká nápis Mitsubishi.
Kabina nás potěší převážně svým jednoduchým a uspořádaným stylem. Všude máme dostatek místa, řidič má k dispozici multifunkční volant a velikou obrazovku infotainmentu. Sedadla jsou skutečně extrémně pohodlná. Zavazadlový prostor zvládne 422 litrů, po sklopení sedadel až 536 litrů. Jeho podlaha je ve stejné úrovni s hranou kufru, takže se nám všechny věci budou skvěle nakládat i vykládat.
Motor a výkon
1,6litrový hybrid zvládne nabídnout výkon od 143 koní do 159 koní. Klasický benzín umí nabídnout výkon od 91 koní (litrový motor) až po 158 koní (1,3litorvý motor).
Verdikt
Pokud bychom se snad rozhodli do Mitsubishi ASX jít, měli bychom vědět, že tahle investice se rozhodně vyplatí. Skvěle se řídí, dost toho uveze, v základu nás vyjde na podobné peníze jako konkurence.