Hodna konečně představila model pro rok 2024, který nese název CBR1000RR-R Fireblade. Cena zatím není pevně stanovená. Ti, kteří si pamatují příchod této střely v roce 2022, ví, že se jedná o naprostý vrchol inženýrství. Na trati umí nadělat pěknou paseku. Nové provedení pro tento rok přinese mnoho úprav a technických pokroků. Tahle motorka patří jednoznačně na okruh.
Model CBR1000RR-R Fireblade přináší do světa motorek zase něco nového. Oproti své předešlé verzi výrobci upravili hned několik zásadních aspektů. Jezdec pocítí větší výkon, vylepšilo se sání i válce. Zároveň se vylepšila odezva ovládání plynu. Podle všeho stačí skutečně polechtat řídítka a motorka vyrazí kupředu jako zběsilá. Snížila se také hmotnost. Každý gram se na trati počítá. Poslední změnou, která je patrná už na první pohled, je barva karoserie. Tady máme jasno. Honda CBR1000RR-R Fireblade je závodní žihadlo.
Cena zatím nebyla nijak specifikována. zadarmo ovšem model Honda CBR1000RR-R Fireblade rozhodně nebude. Předešlá verze nás mohla vyjít na cca 550 000 korun. Nepředpokládáme, že se novinka nějak závratně odchýlí od této sumy. To, že bude vyšší, je ovšem vcelku jistá věc. Zákazníci si budou moci koupit i karbonovou verzi. Zde předpokládáme, že si tučně připlatíme. Pojďme se podívat, co si pro nás Honda připravila.
Design
Celá motorka CBR1000RR-R Fireblade se nese v duchu tvrdého sportovního vzhledu. Přední ostrá maska i zbytek těla plně respektuje všechna pravila aerodynamiky. Přímo za plexisklem máme k dispozici 5palcový TFT displej, kde nastavíme všechny důležité funkce. Proměnou prošla i křidélka. Firma to komentuje slovy: „Tým HRC navrhl nová křidélka, která udržují přítlak a přilnavost v přední části, ale s o 10 % menším stáčivým momentem.“
Specifikace
Celková hmotnost stroje CBR1000RR-R Fireblade je 200 kg. Výška sedla se dostala na 830 mm. Gumy Pirelli Diablo jsou obuty na 17palcová litá kola. O brzdění předního se statý kotouč 330 mm. O zadní pak kotouč 220 mm. Přední vidlice Showa nabízí zdvih až 120 mm. Zadní kyvné rameno 143 mm.
Motorizace
Do rámu je zasazený litrový motor čtyřtakt, který dokáže vyrobit výkon až 160 kW a točivý moment až 113 Nm. tady končí legrace. CBR1000RR-R Fireblade je skuteční dělo.
Verdikt
Honda předvedla úchvatnou práci. Tahle motorka má od nás zelenou.