Značka Chrysler je v posledních letech na okraji zájmu – pokud tedy nejste fanatik do minivanů typu Pacifica. Poslední sedan Chrysler 300 se přestal vyrábět v roce 2023 po téměř dvaceti letech existence a jeho menší sourozenec 200 skončil dokonce už o pět let dříve. Nyní ale přichází záblesk naděje. Automobilka plánuje návrat a nový model 300 by mohl hrát klíčovou roli.
Šanci na znovuzrození značky podporuje několik zásadních kroků – Chrysler nabral nové produktové plánovače a marketéry, otevřel vlastní designové studio a pod vedením designéra Ralpha Gillese, který stojí i za poslední generací modelu 300, se opět pouští do práce. „Vracíme se zpátky do hry,“ prohlásil podle Motor1 Gilles.
Jedním z nejlogičtějších kroků při restartu značky by byl návrat slavného modelu 300. Chrysler s touto myšlenkou otevřeně koketuje, i když oficiální potvrzení zatím chybí.
Historie jména 300
Název 300 má bohatou minulost. Poprvé se objevil v roce 1955 jako C-300, později se vyvíjel přes 300C, 300M a v roce 2005 se vrátil v moderní podobě jako 300C. Facelift v roce 2011 zjednodušil název na prosté „300“, v roce 2015 přibyla sportovní verze „S“ a těsně před koncem výroby se vrátila limitovaná edice 300C.
Zda nový model ponese stejné jméno, zatím nevíme. Bylo by ale překvapující, kdyby Chrysler nevyužil silné značky 300 – zvlášť když jeho sesterská značka Dodge s retro názvy jako „Charger“ či „Daytona“ zachází velmi uvolněně.
Design nové vlajkové lodi
Inspirací bude s největší pravděpodobností futuristický koncept Halcyon z roku 2024. Podle šéfky Chrysleru Christine Feuell už vznikají dvě nová auta značky Chrysler právě na jeho základě – a nebudou to SUV. „Věřím, že segment sedanů čeká opětovný růst,“ dodala Feuell.
Benzín nebo elektřina?
Koncept Halcyon využívá platformu STLA Large, kterou sdílí s novým Dodge Chargerem. To znamená, že se v nabídce nového Chrysleru 300 pravděpodobně objeví jak elektrické, tak benzínové varianty. V případě elektromobilu by šlo o obdobu Charger Daytona EV s architekturou 400 V a baterií o kapacitě 100,5 kWh. Ten nabízí výkon 496 koní a dojezd 510 km v základní verzi R/T. Výkonnější verze Scat Pack pak dosahuje až 670 koní.
Zároveň ale platforma umožňuje použití spalovacích motorů, a právě to může být klíčové pro nižší vstupní cenu. Nový Dodge Charger Sixpack nabídne třílitrový řadový šestiválec s dvěma turbodmychadly a výkonem od 420 do 550 koní – a stejnou pohonnou jednotku bychom mohli najít i v 300.
Verdikt
Pokud bude Chrysler 300 vyroben jako prémiovější alternativa, mohl by jeho základní elektro-model začínat zhruba na 65 000 dolarech, tedy cca 1,4 milionu korun. Benzínová varianta by ale mohla být dostupnější.