Porsche rozšiřuje nabídku modelové řady 911 o nové varianty s pohonem všech kol – Carrera 4S Coupé, Cabriolet a Targa 4S. Po loňském faceliftu přichází další krok s větším výkonem, lepší výbavou a – jak už bývá zvykem – vyšší cenou.
Stejně jako u verzí s pohonem zadních kol dostaly i nové čtyřkolky 3,0litrový šestiválec typu boxer s dvojitým přeplňováním, který nyní nabízí 473 koní (350 kW) a 529 Nm točivého momentu. Výkon odpovídá předchozímu modelu Carrera GTS, i když točivý moment je mírně nižší. Podle Motor1 Porsche za nárůst výkonu vděčí především novým mezichladičům z modelu 911 Turbo.
I v těchto verzích je k dispozici výhradně osmistupňová dvouspojková převodovka PDK. Manuální převodovku si Porsche ponechává pouze pro „puristické“ modely jako Carrera T a GT3.
Technika z vyšších verzí
Nová Carrera 4S dostává sportovní výfuk již v základní výbavě, stejně jako větší brzdy převzaté z bývalého modelu GTS. Standardně nechybí adaptivní tlumiče PASM, mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, a kola o průměru 20 palců vpředu a 21 vzadu. Na přání lze přidat sportovní podvozek, řízení zadní nápravy, balíček Sport Chrono nebo keramické brzdy PCCB.
Uvnitř přibylo více koženého čalounění a samozřejmě nechybí všechny modernizace, které přinesl facelift – včetně (pro některé kontroverzního) zcela digitálního přístrojového štítu. Coupé se nyní dodává jako dvoumístné, konfigurace 2+2 je však bez příplatku. Cabriolet a Targa zůstávají čtyřmístné.
Důležitý krok na cestě za lepší budoucností
Porsche uvádí, že v USA tvoří modely s pohonem všech kol zhruba polovinu všech prodejů verzí „S“, a tak je rozšíření nabídky logickým krokem. Doposud byl po faceliftu nejdostupnějším čtyřkolkovým modelem hybridní Carrera 4 GTS – nové 4S tak výrazně snižují vstupní laťku do světa 911 s pohonem všech kol.
Ovšem levné to rozhodně nebude. Předběžná cena modelu Carrera 4S Coupé 2026 v USA činí 156 450 dolarů (3,2 milionu korun), což je o více než 16 000 dolarů více než u modelu 2024. Porsche argumentuje rozsáhlejší výbavou a vyšším výkonem, ale rozdíl je i tak výrazný. Carrera 4S Cabriolet má stát přibližně 3,5 milionu korun a Targa 4S dokonce 3,6 milionu korun.
Verdikt
Přesto nelze čekat, že by zájem o nové 911 kvůli tomu opadl. Porsche už dlouhodobě čelí mnohem vyšší poptávce, než dokáže uspokojit.