Chevrolet přichází s dostupnější verzí svého elektrického pick-upu. Nový Silverado EV LT sice stojí méně než prémiová verze RST, ale zůstává tím, čím byl od začátku – obrovským, těžkým a nepřehlédnutelným kolosem.
Po debutu luxusní verze RST za téměř 100 000 dolarů přichází Chevrolet s „mainstreamovější“ variantou Silverado EV LT. Ta startuje na ceně 75 195 dolarů (v přepočtu cca 1,7 milionu korun) a nabídne o něco méně výbavy, ale stále solidní parametry. A hlavně – pořád je to kus auta. Doslova.
Těžký kalibr
Silverado EV LT váží masivních 3 847 kilogramů, což je více než dieselová čtyřkolka Silverado 2500 Super Duty. Tento elektrický pick-up sdílí technický základ s dalšími kolosy z dílny GM – GMC Sierra EV, Cadillac Escalade IQ a pochopitelně také Hummer EV. Všechna tato auta mají jedno společné: jsou monstrózně těžká.
Na silnici se podle Car and Driver Silverado EV chová přesně tak, jak byste od takového obra čekali – dominantním jízdním projevem je nedotáčivost. Nicméně zadní natáčecí náprava, kterou mají všechny velké elektromobily od GM, skutečně pomáhá s manévrovatelností a v městském provozu je to znát. Agilní ale rozhodně není.
Podvozek má tendenci k naklánění a „házení hlavou“, což umocňuje typický dojem z klasického trucku. V kabině jsme také zaznamenali nečekaně mnoho elektronického šumu – možná záměr, možná jen méně odhlučněná konstrukce oproti luxusnějšímu Escalade IQ, který používá stejnou platformu.
Výkonu má Chevrolet Silverado EV LT na rozdávání
V běžném režimu má Silverado EV dost výkonu na plynulý pohyb v dopravě. Kdo ale sešlápne pedál až na podlahu a aktivuje režim WOW (Wide Open Watts), zažije překvapení: z nuly na 100 km/h zrychlí tento kolos za 4,2 sekundy. V tomto režimu má k dispozici 645 koní a 1 037 Nm točivého momentu. V běžném provozu jsou hodnoty nižší, ale na výkon si stěžovat rozhodně nebudete.
Verdikt
Nižší cena a slušný reálný dojezd dělají ze Silverado EV LT zajímavý vstupní bod do světa elektrických pick-upů. Ale pozor – i když má moderní technologie a čistě elektrický pohon, pořád je to truck. Je velký, těžký, hlučný a občas nepoddajný. Ale právě to mnozí jeho cíloví zákazníci hledají.