Lamborghini bez závodních speciálů? To by prostě nebylo ono. Italská automobilka nyní představila svůj první závodní vůz na bázi zcela nového modelu Temerario. Jmenuje se Temerario GT3 a od silniční verze se v mnohém liší. Vůz přichází o hybridní systém, což je nutnost kvůli závodním regulím, a naopak získává řadu vylepšení, která z něj dělají skutečně odlehčený a výkonný okruhový stroj.
Jedním z hlavních rysů nového GT3 je snadná opravitelnost. Lamborghini kladlo důraz na to, aby bylo možné rychle vyměnit karosářské panely, zavěšení a další klíčové komponenty přímo v boxech během závodního víkendu. To výrazně usnadní práci mechanikům, pokud se tento „nadupaný“ model skutečně chystá porovnat síly s konkurencí. I když, má vůbec tento dravec někoho, s kým síly poměřit?
Z absence hybridního systému profitovalo také hliníkové prostorové šasi, které bylo zejména v zadní části přepracováno, aby vyhovovalo nové příčně uložené šestistupňové převodovce.
Design pod taktovkou hmotnosti
Karoserie je kompletně z uhlíkových kompozitů a zachovává základní designový jazyk Temeraria. Zároveň však přináší lepší aerodynamiku a chlazení – zejména pro brzdy, chladiče a turbodmychadla. Přední i zadní část karoserie jsou tvořeny jednotlivými celky, podlaha pak ze čtyř oddělených dílů. Vše je navrženo pro co maximálně jednoduchý servis a výměny během závodů.
Co se vzhledu týče, všechny na první pohled zaujme barevná kombinace. Není pochyb o dvou věcech: tohle „Lambo“ je čistý závodník a pochází z Itálie. Červená, bílá, zelená. Barvy, které, kromě vlajky a pizzy Margherity, najdeme na voze určeném pro lámání rekordů.
Závodní Temerario je vybaveno integrovaným bezpečnostním rámem, optimalizovaným plněním palivové nádrže, šesticestnými tlumiči KW, hydraulickým řízením a závodními 18palcovými koly Ronal AG.
Motorizace
Pod kapotou zůstává známý dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litry, ovšem jeho výkon klesl na 550 koní oproti původním 800 u silniční verze. Motor dostal nový airbox přizpůsobený menším turbodmychadlům, titanové ojnice a upravené nastavení řídicí jednotky pro širší rozsah výkonu v otáčkách.
Verdikt
V tuto chvíli je vůz ještě ve fázi vývoje. Svou ostrou premiéru zažije až v březnu 2026 při legendárním vytrvalostním závodě 12 hodin Sebringu. Na to, jak se Lamborghini Temerario GT3 osvědčí v ostré konkurenci, si tedy ještě budeme muset chvíli počkat.