Audi představilo svou dosud nejvýkonnější sériovou verzi elektromobilu – RS e-tron GT Performance. Tento model, sdílející technický základ s Porsche Taycan, dostal rozsáhlý technický upgrade, více výkonu, větší baterii a vylepšený podvozek. Výsledek? Drtivý výkon, který si jen tak neochočíme.
Na první pohled se změny drží při zemi: jemně přepracovaná příď a záď, nová kola a barvy. Skutečný posun se odehrává pod karoserií. Nový zadní elektromotor je o 10 kilogramů lehčí a přidává výrazných 107 koní oproti předchůdci. Výsledkem je 556 koní na zadní nápravě a celkově až 912 koní s funkcí launch control. To znamená zrychlení z 0–100 kilometrů za hodinu za 2,1 sekundy a čtvrt míle za 9,8 sekundy.
Baterie je větší, na rychlosti to neubírá
Baterie narostla z 84 na 97 kWh, což přineslo dojezd cca 447 kilometrů podle EPA. Na reálném dálničním testu při 120 kilometrech za hodninu vůz zvládl dokonce 451 kilometrů. Díky nabíjecímu výkonu až 320 kW a novému chlazení baterie slibuje Audi rychlejší doplňování energie. Sesterský Taycan Turbo GT zvládl nabití z 10 na 90 procent za pouhých 24 minut, takže lze očekávat podobný výsledek i u e-tronu.
Podvozek využívá vzduchové odpružení nové generace s dvouventilovými adaptivními tlumiči, které umožňují nezávisle řídit kompresi a odskok. Volitelně lze objednat aktivní tlumiče (součást paketu Dynamic Plus za 230 000 korun), které nahrazují stabilizátory hydraulickými pumpami. Ty udržují karoserii v rovině při akceleraci, brzdění i v zatáčkách a umí vůz okamžitě zvednout nebo snížit při parkování.
V praxi Audi RS e-tron GT Performance působí brutálně rychlým dojmem i při standardním výkonu 737 koní, přičemž tlačítko „push-to-pass“ na volantu přidá na 10 sekund dalších 94 koní. Brzdy (tungstenové kotouče, volitelně karbon-keramika) jsou přesné a bez přechodových efektů mezi rekuperací a třením, přičemž rekuperace nyní zvládne až 400 kW.
Verdikt
Ve srovnání s Taycanem je Audi možná o chloupek méně komfortní v naladění podvozku, ale nabízí tradičnější interiér s fyzickými ovladači a odlišný design. Pro zákazníky hledající extrémní výkon v elektrickém balení je RS e-tron GT Performance možná ještě zajímavější alternativou než jeho slavný „bratr“.