Nová generace Porsche 911 Turbo S přináší zásadní změnu – poprvé v historii dostává hybridní pohon. Po nedávno představeném 911 GTS je to druhý model z řady, který sází na elektrifikaci. Výsledek? Výkon narostl o 61 koní na celkových 701 koní, zrychlení je ještě brutálnější a na Nürburgringu je novinka o 14 sekund rychlejší než předchůdce.
Pod kapotou pracuje nový 3,6litrový plochý šestiválec se dvěma elektricky poháněnými turbodmychadly. Motor samotný nabízí 640 koní, ale díky T-Hybrid systému stoupá celkový výkon na magických 701 koní a 800 Nm točivého momentu. Síla se přenáší přes osmistupňovou převodovku PDK na všechna čtyři kola.
Z 0 na 100 km/h zvládne Turbo S podle Porsche za 2,0 sekundy, přičemž maximální rychlost činí 322 km/h. To vše při až o 20 % nižší spotřebě paliva při dálničním tempu díky hybridní technologii.
Lehčí? Ani náhodou
Hybridní systém přidal vozu na váze – kupé nyní váží 1736 kg, což je o 82 kg více než dříve. Porsche se to snažilo kompenzovat například titanovým výfukem či volitelnými karbonovými stěrači, přesto je auto těžší. Plug-in varianta by podle značky přidala dalších 270 kg, a proto ji neuvidíme.
Evoluce designu, revoluce pod povrchem
Na první pohled jde o typickou jemnou evoluci designu, Porsche zůstává věrné své filozofii. Nové integrované denní svícení v hlavních světlometech, aktivní aerodynamické prvky vpředu i vzadu a přepracovaný difuzor však přispívají k 10% snížení odporu vzduchu a vyššímu přítlaku ve vysokých rychlostech.
Co se podvozku týče, velkou novinkou je systém ehPDCC – elektrohydraulická aktivní stabilizace, která reaguje rychleji než dosavadní řešení. Brzdy z karbon-keramiky s novými 10pístkovými třmeny patří k nejmocnějším na trhu. Zadní náprava dostala širší pneumatiky 325/30 R21, což zlepšuje přenos výkonu i stabilitu.
Cena za exkluzivitu
Porsche si za technologický posun nechá pořádně zaplatit. Kupé startuje na 272 650 dolarech (cca 6,4 milionu korun) a kabriolet na 286 650 dolarech (cca 6,7 milionu korun). To znamená zhruba 15% nárůst ceny oproti dosavadní verzi.
Verdikt
Hybridní 911 Turbo S tak není jen další evolucí – je to skok do budoucnosti, který potvrzuje, že i v době elektrifikace může ikonické Porsche nabídnout výkon, emoce a každodenní použitelnost v jednom.