Automobilka se rozhodla dodat svému modelu Nissan Armada pořádnou dávku steroidů. Nová verze NISMO přichází v kabuki stylu: lesklá černá, agresivní červená linka a k tomu ještě 35 koní navíc. Výsledkem je verze Armada NISMO 2026, která se svým vzhledem i jízdním projevem posouvá do nečekaně sportovních vod.
Už základní Armada působí díky hranaté siluetě a obrovské čelní ploše impozantně, ale verze NISMO mění výraz vozu daleko radikálněji. Chrom zmizel a nahradila jej plocha černého laku, doplněná výrazným červeným pruhem, který se táhne kolem celého vozu. Z konkrétních prvků se zde objevují speciálně tvarované nárazníky vpředu i vzadu, přepracovaná maska chladiče, černé nástupní prahy a prodloužený zadní spoiler.
Součástí jsou i červeně lakované brzdové třmeny, rozšířené blatníky a typické LED osvětlení přidané do přídi. Nissan se nezmiňuje o tom, zda tyto úpravy přinášejí aerodynamické výhody, nejspíš tedy ne, jinak by se firma pochlubila. Výraz vozu ale díky nim získává jednoznačnou identitu, která se mezi ostatními SUV rozhodně neztratí.
V kabině pokračujeme kombinací luxusu a sportovní stylizace. Interiér nabízí pohodlí a špičkovou výbavu odpovídající úrovni Platinum Reserve, doplněnou o červené akcenty i výraznou červenou značku na volantu v poloze dvanácti hodin, hliníkové pedály a sedadla se silnějším bočním vedením.
Motorizace
Pod kapotou se skrývá upravený šestiválec 3.5 V6 twin-turbo, který nyní dosahuje výkonu 460 koní, tedy o 35 více než standardní verze. Výkonové navýšení je výsledkem změn softwaru i úprav ventilových vůlí. Plný výkon je však dostupný jen při používání prémiového benzínu. Točivý moment zůstává na hodnotě zhruba 700 Nm. Nadále je k dispozici devítistupňová automatická převodovka kombinovaná se stálým pohonem všech kol.
Úprav se dočkal také podvozek a řízení. Elektrický posilovač nyní reaguje rychleji a adaptivní vzduchový podvozek je naladěn tužším, sportovnějším směrem. K tomu se přidávají exkluzivní 22palcová kovaná kola, která doplňují pneumatiky Bridgestone Alenza Sport o rozměru 275/50 R22. Celkově tak NISMO působí agilněji než běžné verze a lépe reaguje na pokyny řidiče.
Verdikt
Cena modelu začíná na 81 720 dolarech (cca 1,7 milionu korun), tedy jen o něco níže než u nejdražšího provedení Platinum Reserve. Jde nepochybně o drahý vůz, ale pokud někdo potřebuje obří, rámové SUV, které uveze sedm pasažérů, utáhne téměř čtyři tuny a zároveň nabídne ostřejší jízdní projev než jakákoliv jiná Armada, pak právě verze NISMO dává perfektní smysl.