Lucid Motors vstupuje do nové éry a výsledkem je plně elektrické SUV Gravity. Značka na trh přichází s modelem, který má ambici stát se referencí mezi prémiovými e-SUV. Zároveň ukazuje, co chtěl Lucid postavit už při debutu sedanu Air, jen tehdy chyběl čas i prostředky. Gravity je však důkazem, že zkušenosti z prvního modelu se podařilo přetavit ve výrazně vyspělejší produkt.
Na první pohled je zřejmé, že Gravity není pouhé zvětšené Air s třetí řadou sedadel. Interiér prošel zásadním přepracováním – nový tvar volantu, vyšší umístění přístrojové kapličky i rozšířený OLED panel Clearview Cockpit s rozlišením 6K přinášejí modernější a ergonomičtější prostředí. Uživatelské rozhraní Lucid UX 3.0 odstranilo slabiny původní verze a přidalo praktické funkce včetně detailnějšího sledování dojezdu či možnosti zohlednění osobního stylu jízdy v kalkulaci zbývajícího dojezdu.
Centrální Pilot Panel je nyní umístěn výše a nabízí logičtější horizontální orientaci. Ovládání doplňují dotykové plošky na volantu a programovatelná tlačítka pod hlavním displejem. Jako celek působí Gravity uceleněji a moderněji.
Interiér s prostorem na rozdávání
Lucid se i u Gravity drží filozofie maximální prostorové efektivity. Stejně jako Air překvapil prostorností zadních sedadel, Gravity nabízí nadstandardní místo jak ve druhé, tak i ve třetí řadě. Ta je použitelná i pro dospělé, což není v segmentu elektrických SUV samozřejmost.
Variabilita interiéru připomíná spíše minivan než sportovně střižené SUV. Po sklopení všech sedadel vznikne až 2770 litrů zavazadlového prostoru, k tomu nechybí velký přední kufr o objemu 227 litrů včetně možnosti doplnit jej o sedací modul. To vše při zachování elegantních proporcí a nízkého aerodynamického odporu.
Dynamika je základ úspěchu
Gravity Grand Touring zrychlí z 0 na 100 km/h za přibližně 3,1 sekundy. I přes hmotnost přesahující 2,6 tuny působí podle Car and Driver jízda lehce a suverénně. Systém pohonu všech kol si poradí s výkonem bez zbytečné ztráty trakce a vůz drží stopu s jistotou, kterou podtrhuje boční zrychlení 0,91 g na osazených pneumatikách Pirelli.
Lucid přepracoval nastavení podvozku tak, aby vůz zvládl i jízdu mimo asfalt. Během testování se Gravity osvědčil na šotolině i v lehčím terénu a připravovaný režim Terrain ukazuje, že výrobce nechce zůstat jen u asfaltu. Režimy Smooth, Swift a Sprint mění charakter vozu od komfortního po výrazně sportovní, zatímco rekuperace umožňuje volit mezi třemi úrovněmi brzdného účinku.
Verdikt
Gravity tak není jen větší Lucid Air. Je to plnohodnotná druhá generace Lucidu: technicky vyspělejší, rychlejší, komfortnější a propracovanější model, který potvrzuje ambice kalifornské značky stát se lídrem mezi prémiovými elektrickými SUV.