21.6 C
Czech
Středa 30. července 2025

Dost bylo spekulací. Audi konečně oficiální cestou představilo svůj vrcholný elektromobil e-tron GT

Německá automobilka před časem hlásila, že půjde o nejsilnější auto její historie. A svá slova určitě nechtěla vypustit jen tak do prázdna. Na silnicích půjde o nadupaný vůz, které se dostane z 0 na 100 za pouhé 3,3 vteřiny.

Reklama

Značka se čtyřmi kruhy a elektromobily? Rodina e-tron už přivítala do svých řad třeba SUV. No, přivítala. Klasické větší auto se stalo úplně prvním. Často se ale dostává kvůli základům z běžných aut spalovacích typů do úzkých.

To v případě e-tronu GT ani náhodou nehrozí. Jako elektromobil se stavělo hned od začátku a pyšní se přezdívkou „gran tourismo budoucnosti“. Není divu. Ostré vozidlo na elektrický pohon si z handicapu příliš velkou hlavu nedělá. Právě naopak.

Mluví se o tom, že se má novinka řadit po bok Porsche Taycan. Zda má jít o sourozenecký vztah či nepřátelský svár, už si udělejte obrázek sami. S kolegou sdílí e-tron GT několik podobných vlastností. Identická platforma, taktéž dva elektromobily i dvourychlostní převodovky. A pak samozřejmě také karoserie.

I Audi sází u e-tronu GT na protáhlejší a nízký vzhled. Proporce auta? Délka – 4,99 metrů, šířka – 1,96 a výška – 1,41. Zkrátka sporťák, jak má být. Faktu dost nahrává také propracované řešení aerodynamiky. Skvělé věci se ale dějí i uvnitř auta. Spoustu dotykových obrazovek, ovládání hlasem nebo inteligentní navigace.

Reklama

646 koňských sil, z 0 na 100 za 3,3 sekundy

Slyšíte dobře. Takhle silný elektromobil? To tady ještě nikdy předtím nebylo. Velkou výhodou je ale také nabíjení. U standartní verze bude dojezd činit něco kolem 488 kilometrů, přičemž nabití na 80 procent kapacity baterie bude v ideálním případě trvat pouhých 23 minut. Pro dojezd 100 kilometrů dokonce jen 5.

Audi představilo dvě různé verze. Model e-tron GT quattro, to je klasika pohonu na všechny čtyři. Využívat bude služeb dvou motorů – přední elektromotor nabídne výkon 238 koní, zadní 435. Systémová hodnota se tak vyšplhá ke 476 koňským silám.

Z 0 na 100 bude autu stačit 4,1 vteřiny a jeho cena bude začínat na v přepočtu 2 774 900 korun. Případ e-tronu GT RS? Tak to je ještě o něco jinačí liga. Předek – 238, zadek – 456. Systémový výkon se ale vyšplhá až k 598 koňských sil a při sepnutí tzv. režimu „Boost“ se krátce zvýší až na 646.

Stovku bude tachometr v tomto režimu dokonce ukazovat za 3,3 vteřiny. I když Audi do auta nastavilo omezovač rychlosti na 250 km/h, jedná se o velmi svižné auto. I proto bude cenovka u RS atakovat ještě o jeden milion vyšší hodnoty. Zájemci už se ale mohou těšit, předprodej pro Českou republiku totiž odstartuje už v půlce února.

Reklama

Sledujte nás na sítích

Sparta přišla o Panáka. Priske řeší obranu i změny v sestavě

Stoper Filip Panák vypadl ze sestavy Sparty na několik týdnů kvůli svalovému zranění. Kouč Brian Priske to oznámil před čtvrteční odvetou 2. předkola Konferenční ligy proti Aktobe. Na Panákovo místo zatím nemá klub jasnou náhradu.

Kritická chyba v Google Gemini CLI ohrožuje uživatele

Google vydal opravu pro vážnou chybu v nástroji Gemini CLI. Bezpečnostní experti odhalili, že útočníci mohli zneužít prompt injection k provedení škodlivých příkazů, aniž by si toho uživatel všiml. Problém se objevil do 48 hodin od spuštění nástroje.

Aston Martin Vanquish Volante 2026 míří na vrchol své kategorie 

Aston Martin se s novým modelem Vanquish Volante vrací ke svým kořenům. Nový otevřený grand tourer je ztělesněním toho, čím britská značka vždy byla – elegantní, výkonná a nezaměnitelná. Pokud byste hledali esenci Aston Martin v jediné karoserii, pak je to právě Vanquish Volante.

Verstappen zůstává v Red Bullu i pro rok 2026

Max Verstappen potvrdil Red Bullu, že s týmem pokračuje i v sezoně 2026. Potvrdil to poradce stáje Helmut Marko. Tím padly spekulace o možném přestupu k Mercedesu a Verstappen se tak zavázal Red Bullu i pro začátek nové technické éry F1.

Neandrtálci si maso nepekli náhodně. Měli vlastní recepty

Nové výzkumy ukazují, že neandrtálci možná vařili podle „rodinných tradic“. Ve dvou jeskyních na území dnešního Izraele totiž archeologové objevili odlišné stopy po porcování masa, přestože tamní skupiny používaly stejné nástroje a lovily stejná zvířata. Rozdíly naznačují, že si lidé z rodu Homo neandertalensis možná předávali kulinářské zvyklosti z generace na generaci.

Harryho nabídka smíru: Princ chce sdílet svůj program s britskou královskou rodinou

Princ Harry britské královské rodině nabídl, že s ní bude sdílet svůj pracovní program. Podle tamních médií se vévoda ze Sussexu snaží tímto krokem zmírnit napětí a zároveň vytvořit prostor pro osobní setkání se svým otcem, králem Karlem III.

Assassin’s Creed Shadows dostal tolik očekávaný update 1.0.7

Ubisoft dnes, 29. července 2025, vydal důležitou aktualizaci 1.0.7 pro Assassin’s Creed Shadows. Jde o jeden z největších patchů od vydání hry a přináší několik zásadních novinek, které potěší jak zkušené hráče, tak ty, kteří se teprve chystají ponořit do japonského období Sengoku. Hlavním tahákem je bezesporu přidání režimu New Game Plus, ale tím změny rozhodně nekončí.

Zavirovaný MacBook? V roce 2025 nic neobvyklého

Dlouho platilo, že viry se týkají hlavně uživatelů Windows. Jenže doba se změnila a Macy přestaly být bezpečnou oázou. Jejich rostoucí obliba přitáhla i pozornost útočníků. I když má Apple v systému zabudované silné nástroje, ani ty nezachytí všechno.

Mercedes-AMG GT Track Sport. Osmiválcová bestie na okruh

Affalterbach sliboval více vozů s V8 pod kapotou – a teď nám jeden takový opravdu ukazuje. Jmenuje se GT Track Sport a ačkoliv zatím vystupuje jako koncept, vše nasvědčuje tomu, že se brzy dočkáme i sériové verze.

Elden Ring: Nightreign konečně dostává režim pro dva hráče

Po měsících čekání je to tedy. Režim pro dva hráče přichází do Elden Ring: Nightreign. A nejlepší zpráva? Dorazí už 30. července 2025. Fanoušci jsou nadšení. Po této funkci volali už pěkně dlouho.

Tropický ráj na ostrůvcích filipínského Palawanu

Palawan, souostroví na západě Filipín, si drží pověst nejkrásnější části země. Plným právem. Místní příroda, od smaragdových lagun po vápencové útesy, připomíná scénu z hollywoodského filmu. Je ideálním cílem pro dobrodruhy i cestovatele hledající klid.

Letterman ostře kritizuje konec Late Show

David Letterman se poprvé veřejně vyjádřil k nečekanému zrušení pořadu The Late Show se Stephenem Colbertem. V rozhovoru se svými dlouholetými kolegyněmi ho označil za „čistý projev zbabělosti“. Podle něj šlo o politický kalkul, nikoli ekonomické rozhodnutí, jak tvrdí CBS.

Apple zavádí nové věkové kategorie pro aplikace

Apple upravuje systém hodnocení věku u svých aplikací. Nově zavádí tři kategorie: 13+, 16+ a 18+. Ty nahradí dosavadní označení 12+ a 17+, která podle kritiků postrádala přesnost a rodičům příliš nepomáhala.

Zemřel herec Jiří Krampol

Ve věku 87 let zemřel herec a bavič Jiří Krampol. Odešel v sobotu večer po delších zdravotních komplikacích. V posledních letech trpěl srdečními a dechovými potížemi a byl hospitalizován v Nemocnici Na Františku.

Staněk veze ze Spa třetí pódium v řadě, vítězí Dunne

Náročný závod formule 2 v belgickém Spa-Francorchamps ovládl Ir Alex Dunne, který se díky třetímu letošnímu vítězství vrátil do čela šampionátu. Roman Staněk potvrdil skvělou formu a potřetí za sebou dojel na stupních vítězů.
Reklama

DOPORUČUJEME

Aston Martin Vanquish Volante 2026 míří na vrchol své kategorie 

Aston Martin se s novým modelem Vanquish Volante vrací ke svým kořenům. Nový otevřený grand tourer je ztělesněním toho, čím britská značka vždy byla – elegantní, výkonná a nezaměnitelná. Pokud byste hledali esenci Aston Martin v jediné karoserii, pak je to právě Vanquish Volante.

Mercedes-AMG GT Track Sport. Osmiválcová bestie na okruh

Affalterbach sliboval více vozů s V8 pod kapotou – a teď nám jeden takový opravdu ukazuje. Jmenuje se GT Track Sport a ačkoliv zatím vystupuje jako koncept, vše nasvědčuje tomu, že se brzy dočkáme i sériové verze.

Lamborghini představilo nový supersport Temerario GT3

Lamborghini bez závodních speciálů? To by prostě nebylo ono. Italská automobilka nyní představila svůj první závodní vůz na bázi zcela nového modelu Temerario. Jmenuje se Temerario GT3 a od silniční verze se v mnohém liší. Vůz přichází o hybridní systém, což je nutnost kvůli závodním regulím, a naopak získává řadu vylepšení, která z něj dělají skutečně odlehčený a výkonný okruhový stroj.

Chevrolet Silverado EV LT 2025 dokáže překvapit 

Chevrolet přichází s dostupnější verzí svého elektrického pick-upu. Nový Silverado EV LT sice stojí méně než prémiová verze RST, ale zůstává tím, čím byl od začátku – obrovským, těžkým a nepřehlédnutelným kolosem.

Je tu nový Rivian R1T a R1S pro rok 2026

Americká značka Rivian opět posouvá hranice výkonu elektromobilů. Modely R1T (pickup) a R1S (SUV) prošly výrazným faceliftem a ve verzi se čtyřmi elektromotory nabízejí dechberoucí výkon jak na silnici, tak v terénu.

NEJNOVĚJŠÍ

Sparta přišla o Panáka. Priske řeší obranu i změny v sestavě

Stoper Filip Panák vypadl ze sestavy Sparty na několik týdnů kvůli svalovému zranění. Kouč Brian Priske to oznámil před čtvrteční odvetou 2. předkola Konferenční ligy proti Aktobe. Na Panákovo místo zatím nemá klub jasnou náhradu.

Kritická chyba v Google Gemini CLI ohrožuje uživatele

Google vydal opravu pro vážnou chybu v nástroji Gemini CLI. Bezpečnostní experti odhalili, že útočníci mohli zneužít prompt injection k provedení škodlivých příkazů, aniž by si toho uživatel všiml. Problém se objevil do 48 hodin od spuštění nástroje.

Aston Martin Vanquish Volante 2026 míří na vrchol své kategorie 

Aston Martin se s novým modelem Vanquish Volante vrací ke svým kořenům. Nový otevřený grand tourer je ztělesněním toho, čím britská značka vždy byla – elegantní, výkonná a nezaměnitelná. Pokud byste hledali esenci Aston Martin v jediné karoserii, pak je to právě Vanquish Volante.

Verstappen zůstává v Red Bullu i pro rok 2026

Max Verstappen potvrdil Red Bullu, že s týmem pokračuje i v sezoně 2026. Potvrdil to poradce stáje Helmut Marko. Tím padly spekulace o možném přestupu k Mercedesu a Verstappen se tak zavázal Red Bullu i pro začátek nové technické éry F1.

Neandrtálci si maso nepekli náhodně. Měli vlastní recepty

Nové výzkumy ukazují, že neandrtálci možná vařili podle „rodinných tradic“. Ve dvou jeskyních na území dnešního Izraele totiž archeologové objevili odlišné stopy po porcování masa, přestože tamní skupiny používaly stejné nástroje a lovily stejná zvířata. Rozdíly naznačují, že si lidé z rodu Homo neandertalensis možná předávali kulinářské zvyklosti z generace na generaci.
Reklama
Reklama
Reklama