Při stavbě této závodní střely byl pochopitelně zohledněn také vzhled. Výkon ale přeci jen zůstává na prvním místě. Jedná se o jeden z nejdražších modelů, který na stránkách a v katalogu firmy Lexus najdeme. Pod kapotou se nachází nejsilnější bestie, jakou kdy inženýři této automobilky vyvinuli. Vyplatí se jí poslat na účet šílené peníze? Pojďme se na RC F podívat.
Celé vozidlo bylo navrženo pro rychlou jízdu. O stabilitu se stará nejmodernější technologie, tohle závodní kupé si nezadá s žádným jiným. Výrobcům se podařilo stvořit jedinečný originál. Aerodynamika jede ruku v ruce s agresivně vyhlížejícím designem. Maska chladiče nastavuje celkovou filozofii, které se v Lexusu drželi a stále drží. Masivní výkon zkrátka musí být podpořený karoserií, která budí solidní respekt.
Design
Lexus si extrémně zakládá na milimetry přesné práci. Automobilka se tím pochopitelně ráda chlubí, i když právě zde je vše oprávněné. Maska nám nabízí pohled na typickou mříž zdánlivě se sbíhající do středového znaku s písmenem L. Z pomyslného tvaru X vycházejí LED světlomety a celková kompozice je podtržená nárazníkem s masivními průduchy, které krásně pomáhají aerodynamice plnit svůj účel.
Z boku oceníme kola v jednoduchém stylu a celkovou linii modelu kupé. Zadní části vévodí obří spoiler, za který budeme na okruhu rádi. Ostrá, rudá světla krásně ladí s hranatým nárazníkem, ze kterého vyčnívají krásné koncovky výfuku. Ostrý vzhled je zkrátka faktor, na který si Lexus vždycky najde čas. Interiér si zakládá na zpracování Takumi. Představme si toto slovo tak, že všechny švy na sedačkách jsou ruční práce.
Technologie
Přestože najdeme v tomto voze nespočet technologií, Lexus si nejvíce zakládá na bezpečnosti. Systém detekce chodců, adaptivní tempomat, regulátor krouticího momentu, sledování slepého úhlu. Prevence ke zkrátka důležitá a RC F si to uvědomuje u přes svou závodní DNA.
Motor
Pod kapotou bije srdce agregátu V8 o obsahu 5 litrů. Díky tomuto mazlíkovi dosáhneme výkonu až 468 koní. Z 0 na 100 se tak dostaneme za 4,5 s.
Verdikt
Neskutečně výkonný a elegantní vůz. 2,59 milionu korun je pouze základní cena, která se může vyšplhat až na 3 miliony korun. Je to hodně peněz. Za tu jízdu to ale stojí.