Mazda konečně doplnila stavy elektrifikovanou variantou. Model nemohl přijít v žádném jiném provedení než jako pořádné SUV. Firma popisuje tuto vlajkovou loď jako druhé auto do rodiny, které je ovšem první volbou. Mazda MX-30 reprezentuje čistou energii, které musí kontrovat i design. SUV s japonskou duší. Výkon nás nezklame, cena zase určitě nepřekvapí.
Mazda MX-30 pro rok 2022 se stala žhavou novinkou, která určitě nemusí řešit prodejnost. I kdyby si lidé stěžovali na elektrickou energii a nevěřili jí, proti výkonu a designu nemohou říct ani popel. Exteriér si sice nese typické prvky pro Mazdu, jinak se ale pochopitelně liší. Musí přeci zvýrazňovat elektrický pohon. Interiér opět nezklamal. V jednoduchosti je krása. Navíc so pro nás Mazda připravila širokou paletu barevných variant, mezi kterými si vybere skutečně každý. Kromě ceny, která se v základu blíží milionu korun, nenajdeme na této střele žádné negativum.
Design
Exteriér je velice specifická disciplína. Tohle SUV je přeci jen spíše městské vozidlo. Svým vzhledem dává najevo dvě věci: zaprvé, jsem velice promyšlené japonské auto, zadruhé, jsem elektrické SUV. Předek se neschovává za masivní masku chladiče, kterou pochopitelně elektrické vozidlo nepotřebuje, proto se gril výrazně zúžil. O to více maska plynuleji nasedá na světlomety s kulatým tvarem. Nárazník navazuje na zbytek ochranných prvků vozu. Vytváří se tak dojem, že karoserie je na tyto lišty jednoduše nasazená.
18palcová kola dostala jednoduchý květinový styl. Není to však jediná pozoruhodná věc, na kterou z profilu narazíme. Přední dveře například disponují tak samozřejmou věcí, jako je klika. Zadní, úzké, nikoli. Otevírají se opačným směrem, a i díky jejich velikosti je patrné, že Mazda MX-30 patří převážně do města.
Interiér i v takto malém SUV působí neskutečně prostorně. Je to díky absenci středového sloupku. Palubní deska disponuje malou obrazovkou infotainmentu, ovládacím displejem u řadící páky. Materiály reprezentují tu nejvyšší kvalitu. Za tu si ovšem tučně připlatíme. Překvapilo nás, že i zadní sedadla umí nabídnout prostor a komfort, pokud neměříme 2 metry.
Motor
Rychlé nabíjení nám doplní stav 80 % za 26 minut. Elektromotor nabízí až 145 koní a 270 Nm točivého momentu. Tohle SUV nemá náhon na všechna čtyři kola. Jediné mínus.
Verdikt
Základní cena 930 000 korun. I tato částka je vysoká, pokud ale sáhneme po vyšší výbavě, rozhodně se dostaneme daleko přes milion korun.