Adobe Photoshop bude brzy dostupný pro všechny pomocí webu. Společnost nyní testuje webovou verzi aplikace v Kanadě, kde mají uživatelé přístup k Photoshopu prostřednictvím bezplatného účtu. Informoval o tom server The Verge.
Společnost Adobe popisuje službu jako „freemium“ a nakonec plánuje zablokovat některé funkce, které budou exkluzivní pro platící předplatitele. Podle serveru The Verge bude bezplatná verze obsahovat dostatek nástrojů, „které společnost Adobe považuje za základní funkce Photoshopu“.
Webová aplikace je zatím dostupná jen v Kanadě, ale Adobe ji chce brzy nabídnout pro všechny, aby se se službou seznámilo více uživatelů. „Chceme, aby byl Photoshop přístupnější a aby si ho mohlo vyzkoušet více lidí,“ uvedla Maria Yap, viceprezidentka společnosti Adobe pro digital imaging.
Společnost Adobe v říjnu poprvé uvolnila webovou verzi aplikace Photoshop, která představovala zjednodušenou verzi pro základní úpravy. Vrstvy a základní editační nástroje se do webové aplikace dostaly, ale jinak chyběla celá šíře funkcí aplikace.
Společnost Adobe pojala webovou verzi Photoshopu především jako nástroj pro spolupráci. Způsob, jak může umělec sdílet obrázek s ostatními, aby se do něj zapojili, zanechali několik poznámek, provedli pár drobných úprav a předali jej zpět.
V uplynulých měsících ale společnost Adobe provedla několik aktualizací a začala aplikaci rozšiřovat i mimo případy spolupráce. Dříve musel někdo sdílet soubor na web z desktopové aplikace. Nyní se ale může každý účastník přihlásit a vytvořit nový soubor přímo z webu.
Bezplatná verze Photoshopu má ale velkou konkurenci
Photoshop pro web zatím nemůže konkurovat jiným populárním bezplatným nástrojům pro úpravu fotografií, jako jsou Photopea, GIMP a Paint.NET. Photopea má například obrazové filtry, slučování vrstev a styly vrstev – má většinu velkých funkcí Photoshopu a téměř identické uživatelské rozhraní.
Cílem společnosti Adobe je využít webovou verzi aplikace Photoshop k tomu, aby si ji vyzkoušeli uživatelé, kteří si budou chtít později zaplatit za plnou verzi. Podobnou cestou se společnost vydala u řady svých mobilních aplikací, včetně Fresco a Express.
Společnost Adobe zatím neuvedla časový plán, kdy bude bezplatná verze spuštěna ve větším měřítku. Mezitím společnost pokračuje ve vydávání aktualizací pro webovou verzi. Webová verze také získá podporu mobilních zařízení pro prohlížení a komentování obrázků.