Vydavatel očekávané akční hry Arc Raiders, společnost Nexon, veřejně obhájil využívání nástrojů umělé inteligence při vývoji her. Podle ředitele Junghuna Leeho by si hráči měli zvyknout na to, že dnes už AI využívá každá herní společnost.
Arc Raiders, stejně jako předchozí titul studia Embark Studios, týmová střílečka The Finals, už na své stránce na Steamu otevřeně uvádí, že při vývoji používá „procedurální a AI nástroje pro asistenci při tvorbě obsahu“. Vývojáři zároveň zdůrazňují, že výsledný produkt vždy odráží kreativitu a výraz jejich vlastního týmu.
Tým studia vysvětlil, že Arc Raiders „v žádném případě nepoužívá generativní AI“, ale pouze strojové učení a reinforcement learning pro pohyb větších robotických jednotek s více nohami. Designový ředitel Virgil Watkins zároveň prozradil, že hra využívá i AI podporu v systému hlášek (text-to-speech), ovšem s vědomím a souhlasem dabérů.
„Najímáme a uzavíráme smlouvy s dabéry, kteří vědí, že jejich hlasy budou použity tímto způsobem. Díky tomu můžeme například v našem ping systému nechat postavy vyslovit každý název předmětu, lokaci i směr kompasu, aniž bychom museli svolávat dabéry pokaždé, když do hry přidáme nový item,“ sdělil Watkins.
AI používají všichni, míní Lee
Junghun Lee také označil umělou inteligenci za klíčový nástroj nejen při vývoji, ale i v provozu živých herních služeb. Podle něj je v současnosti AI běžnou součástí práce prakticky všech herních studií a úspěch do budoucna bude záviset na tom, jak efektivně ji jednotlivé firmy dokážou využít ve svůj prospěch.
Podobný přístup dnes zastává většina velkých vydavatelů. Electronic Arts považuje AI za základ svého byznysu, Square Enix po nedávné restrukturalizaci oznámil, že se chce v oblasti umělé inteligence chovat mnohem agresivněji. Výjimku tvoří Nintendo, které údajně volí odlišný směr a snaží se nástroje umělé inteligence využívat jen minimálně.
Úspěch Arc Raiders potvrzuje, že AI nemusí být překážkou
Kontroverze kolem AI ale očividně prodeje nijak neovlivnily. Hra Arc Raiders má na kontě už více než 4 miliony prodaných kopií během necelých dvou týdnů od vydání a 700 tisíc souběžně hrajících hráčů napříč platformami. Potvrzuje tak, že AI se stává pevnou a nedílnou součástí vývoje her. Stále ale platí, že lidskou kreativitu zatím nahradit neumí.