Musso Grand Facelift reprezentuje neotřelou okázalost a severoamerickou lásku pro veliká auta. SsangYong dokázala vyrobit skvělý pickup. Disponuje luxusním výkonem, slušnou praktičností a rovněž elegantním designem. Už na první pohled budí svou maskou respekt, který trumfne už snad jen matador trucků GMC. Musso Grand je unikátní stroj za přijatelnou cenu.
SsangYong umí vyrobit opravdu téměř cokoli. Od městských vozítek po majestátní velikány, jakou je například právě Musso Grand Facelift. Díky tomu, že není automobilka ve světě tolik známá, máme jedinečnou možnost od ní pořídit vcelku slušné nové vozidlo za neskutečně přívětivou cenu. Něco takového už by si Škoda, VW, nebo konkurenti z Asie nemohli dovolit. Pickup v podání této korejské firmy budí vášně svou estetikou a praktičností. Někteří tento truck odsuzují, jiní si ho nemohou vynachválit. Pojďme se na něj podívat pod lupou.
Design
Vzhled je u takto velikých aut naprosto zásadní. Rozhodne, za bude působit věrohodně. Trucky musejí na první pohled budit respekt a toho si byli výrobci z SsangYong vědomí. Své úsilí proto soustředili do přední masky. Ta totiž dělá nejvíce. U modelu Musso Grand se opravdu vydařila. Masivní mříž masky chladiče je kolmá a tím více akcentuje celou filozofii. V horních rozích z ní vystupují LED světlomety. Další osvětlení najdeme i v dolní části. Předek jednoduše vystihuje celou DNA tohoto stroje.
Od 17palcových kol se můžeme dostat až na celých 20 palců. To už je průměr, který je znát, a navíc se k robustní stavbě pickupu nejvíce hodí. výrobci zvolili hvězdicový tvar. Zadní plocha nás docela překvapila. Kromě toho, že je extrémně prostorná, nachází se v ideální velikosti od země. Dostaneme se tak na ní bez větších problémů. Vozy jako F-150 Raptor toto řeší stupínkem. I to má však něco do sebe.
Interiér kombinuje praktičnost pracovního auta a neskutečné pohodlí. Kromě krásných kožených prvků najdeme v kabině nespočet skutečně tvrdých materiálů. Přesně tohle reprezentuje onu kombinaci. Design interiéru nepůsobí přeplácaně, a to se nám na něm líbí. Zadní místa mají dostatek prostoru pro nohy i hlavu.
Motor
Pod vysokou kapotou bije srdce 2,2litorvého dieselu, který dokáže vyprodukovat výkon až 202 koní. To už je solidní síla, která nás nezradí v terénu ani při práci. Krouticí moment se posunul na hodnotu 440 Nm. Ideální stav.
Verdikt
Základní výbava se dostala na trh už za 730 000 korun. To je na truck podobných kvalit úžasná cena. Dostat se můžeme ale skoro až k milionu. Konkurence ovšem míří daleko výš.