Triumph jako jedna z nejznámějších motocyklových značek rozprostřela své pole působnosti po celé škále strojů. Tiger je ten nejpraktičtější. Jako jediný dokázal skloubit výhody cestovních velikánů se vší parádou a pohodlím a dovednosti terénní mašiny. Z dálnice tak můžeme sjet i do těch nejvíce zarostlých koutů světa a neztratíme se. 1200 je ideální spojenec.
1200 GT není samozřejmě jediným modelem s touto kubaturou. V seznamu najdeme sourozence GT Explorer, Rally Pro nebo třeba Rally Explorer. 1200 GT je jako základ přeci jen nejvíce unikátní. Přestože ho řada lidí vnímá jako typického cesťáka, neváží přeci jen tolik, aby zůstal pouze na asfaltu. Díky ergonomii a jízdním schopnostem ho dokážeme provětrat i na úzkých cestičkách, kde teprve ukáže své dovednosti. Triupmh stvořil ideální stroj pro všechny příležitosti.
Design
Výrobci si se vzhledem skutečně vyhráli. Vršek ponechali silně cestovním, spodek pak směřovali k otevřenějšímu pohledu a úspoře hmotnosti. Na první pohled nás zaujme rám. Trubkový, ocelový s hliníkovými výztuhami. Náramně padne do celé filozofie tohoto motocyklu. Nechává vyniknout motoru, což byl prvotní záměr. Po jeho konci se táhne až k okraji sedla krásný výfuk.
O geniální práci mezi výmoly se stará špičkové odpružení. Přední Showa 49 mm, semiaktivní USD vidlice se zdvihem až 200 mm. Zadní Showa 49 mm, monoshock s automatickým elektronickým přepětím a zdvihem rovněž 200 mm. Pro precizní jízdu využijeme kromě skvěle tvarovaných litých kol (18 a 19 palců) také brzdový systém. Brembo je klasika. Přední dva kotouče 320 mm a zadní kotouč 282 mm.
Pozice je vzpřímená. Řídítka jsou dostatečně vysoko a krásně vidíme jak před sebe, tak na 7palcový TFT displej. Tam si můžeme vybrat jízdní módy Rain, Road, Sport. Výška sedla se vytáhla až na 870 mm. Celková hmotnost Tigeru 1200 GT činí 240 kg. Ideální na silnici a do terénu, kde se až tolik nenadřeme.
Motor
Kapalinou chlazený tříválec DOHC o obsahu 1 160 cc. Maximálně dokáže zadnímu kolu dodat sílu 150 koní a krouticí moment 130 Nm. Ideální hodnoty pro jakýkoli typ jízdy. Objem nádrže 20 litrů nám zajistí elegantní dojezd. Síla motoru je navíc využitá ne na vysoké rychlosti, ale na pohotovou akceleraci a jemnou práci s plynem. Skvěle vyřešený stroj.
Verdikt
Pokud má někdo v peněžence 450 000 korun, rozhodně si může být jistý, že investice do stroje takových kvalit, jaké má Tiger 1200 GT, se rozhodně vyplatí.