Nový Dodge Charger Daytona Scat Pack 2025 rozhodně není auto pro konzervativce. Vzhledem sice připomíná klasické muscle cars minulosti, ale pod slupkou je to zcela nový elektromobil s moderním interiérem, špičkovým výkonem a odvážným designem. Jenže cenovka dosahuje téměř 80 000 dolarů. To už je otázka pro skutečně zapálené fanoušky.
Na fotkách možná působí těžkopádně, ale naživo je Dodge Charger Daytona skutečně impozantní. Zvlášť ve výrazné modré barvě „Bludicrous“ a s hranatými tvary karoserie upoutá pozornost na každém rohu. Oproti předchozímu Challengeru je delší o více než 20 centimetrů, což se pozitivně podepisuje na prostornosti kabiny i zavazadelníku – byť chybí přední kufr.
Uvnitř potěší kvalitní zpracování a odvážný design. Palubní deska plynule přechází do dveří, dva displeje (16palcový pro řidiče, 12,3palcový pro infotainment) jsou ostré a jasné, zatímco klasický volič převodovky je nostalgickým odkazem starých mašin. Zadní sedadla jsou podle Motor1 překvapivě prostorná i pro dospělé.
Motorizace
Systém s dvojicí elektromotorů (jeden vpředu, jeden vzadu) poskytuje pohon všech kol a výkon až 670 koní. Navzdory váze přes 2,6 tuny se auto umí překvapivě dobře chovat i v zatáčkách – zásluhu na tom mají široké pneumatiky Goodyear Eagle F1 a výborně vyladěný podvozek. K dispozici je i řada jízdních režimů – Drag, Drift, Track nebo Donut. A PowerShot tlačítko, které aktivuje maximální výkon na 30 vteřin? Luxus, ale zábavný.
Dojezd nenadchne
S testovanou výbavou a pneumatikami dosáhl Charger dojezdu jen 335 km, což je na dnešní poměry a cenu podprůměrné. Baterie má využitelnou kapacitu 93,9 kWh, ale průměrná spotřeba cca 35 kWh/100 km je zklamáním. Efektivnější obutí by zřejmě pomohlo.
Infotainment systém Uconnect 5 je neskutečně přeplácaný. Tlačítka jsou malá, menu nepřehledné, a ovládání za jízdy působí až nebezpečně. Naštěstí je zde bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto, které systém zcela zastíní. A pak je tu falešný výfukový zvuk generovaný subwooferem v nárazníku. Ten sice zní majestátně, ale není sladěn s žádnými „virtuálními převody“. Výsledkem je, že auto zní jako V8 s bezstupňovou převodovkou.
Verdikt
Charger Daytona 2025 je elektrický dravec, který si uchovává část svého drsného kouzla. Nabízí zábavnou jízdu, výrazný vzhled a výjimečné detaily. Ale za cenu blížící se dvěma milionům korun, s dojezdem kolem 300 km a s nedotaženou technikou uvnitř se rozhodně neřadí mezi volby číslo jedna.