BMW zvládne vyrobit stroje z celé škály verzí. Roadster G 310 R ovšem vyniká svou praktičností a dynamikou. Výkon této mašiny překvapí, a to převážně v kombinaci s hmotností. Vznikla tak motorka, která více než jiné dokáže nabídnout čistou zábavu na silnici. Kromě toho se tento roadster ideálně hodí do měst. Svižný, lehký, pěkný.
Kromě materiálů, které jsou na míru řešené tak, aby nepřidávaly na hmotnosti, G 310 R ušetřil i na motoru. V rámu nesedí obří stroj, a tak máme lehkost a svižnost zaručené. Motorka navíc vyniká svou vyvážeností. Motor byl speciálně nakloněný tak, aby své těžiště motorka posunula více dozadu. Ovladatelnost se tak dostala na zcela novou úroveň. Do městských uliček můžeme vyjet s klidným vědomím toho, že se propleteme téměř všude.
Introducing the BMW G 310 R in the new #StylePassion and the #CosmicBlack2. We are sure these exciting new colours will make your hearts smile.
Bookings are now open. pic.twitter.com/9bZgG4TIAz— BMWMotorrad_IN (@BMWMotorrad_IN) September 4, 2021
Design a technologie
BMW opět předvedlo svůj cit pro individualizaci. Jako zákazníci máme možnost si stroj zkomponovat podle svého. Prazákladem této nabídky jsou barvy. Trikolora, rudá, anebo černá. Tři varianty, kde každá podtrhává sportovního ducha motorky.
Kola jsou odlita z hliníku do hvězdicového tvaru a barevně se přizpůsobí zbytku těla. Krásným dekorem, který neslouží jen pro parádu, je odpružení. Přední vidlice se zlatou barvou s průměrem 41 mm funguje skvěle a do města se se svou měkkostí hodí ideálně. Zadní závěs představuje hliníkovou kyvnou vidlici s nastavitelným odpružením. Brzdy dostaly 1 kotouč dopředu i dozadu. 300 a 240 mm stačí.
Výška sedla 785 mm a řídítka dostatečně vysoko zajišťují příjemný posed. Ovladatelnost na jedničku. Konečně, hmotnost stroje se vyšplhala na 164 kg, což je skutečně málo, a to je započítaná plně natankovaná nádrž o objemu 11 litrů. Perfektní výsledek.
Motorizace
Vodou chlazený jednoválec čtyřtakt. Objem motoru dosáhl 313 cc. Výkon 34 koňských sil (25 kW) dokáže společně s krouticím momentem 28 Nm a právě s malou hmotností nadělat slušnou paseku. Maximálně bychom se měli projet téměř 150 km/h. Spotřeba by měla dosahovat 3,5 litru na 100 km, ale co si budeme povídat, s touhle motorkou za to budeme chtít vzít trochu agresivněji.
Verdikt
Ideální pro začátečníky a zkušené jezdce. Díky špičkovým komponentům nemusíme mít strach o životnost. Ovladatelnost navíc zajistí, že si na G 310 R velice rychle zvykneme. Cenově bychom se měli dostat na hodnotu cca 150 000 korun. To je za BMW slušná nabídka.