Polestar 3 vstupuje do modelového roku 2026 s velkým skokem vpřed. Díky nové 800voltové architektuře zvládne nabíjení výkonem až 350 kW, dostal modernější baterie, více výkonu a ještě lepší dynamiku. Švédské elektrické SUV tak míří mezi absolutní špičku svého segmentu.
Polestar 3 se na trhu objevil teprve jako model 2025, ale už pro rok 2026 přichází s významnou modernizací. Přechod na 800V architekturu přináší rychlejší nabíjení až 350 kW, díky čemuž lze doplnit energii z 10 na 80 procent za zhruba 22 minut. Nové lithium-iontové baterie prodlužují dojezd až na 507 kilometrů, palubní nabíječka s výkonem 11 kW zůstává stejná. Na oficiální hodnoty EPA si ale ještě musíme počkat.
Motorizace zatlačí do sedaček
Velkou novinkou je nový zadní elektromotor vyvinutý přímo Polestarem, který zvedl výkon všech verzí modelu 3. Rear Motor nyní nabízí 329 koní, Dual Motor posílil na 536 koní a vrcholné provedení Performance narostlo na 671 koní. I přes mírný pokles točivého momentu se dynamika citelně zlepšila – nejsilnější varianta zrychlí na 100 km/h za 3,8 sekundy místo dosavadních 4,5.
K efektivitě přispívá i možnost automaticky odpojovat přední motor u verzí s pohonem všech kol, čímž se prodlužuje dojezd a zlepšuje hospodárnost. Polestar zároveň zapracoval na jízdních vlastnostech, když vozu dopřál přepracované stabilizátory a nově naladěné řízení. Další výraznou novinkou je modernizovaná řídicí jednotka, která je osmkrát výkonnější než ta předchozí. Výhodou je i fakt, že Polestar tuto novou technologii nabídne formou zpětné instalace také pro modely 2025, což je sympatický krok směrem k zákazníkům.
Zadarmo tohle auto nebude
Všechny uvedené změny se týkají výhradně evropských verzí Polestaru 3, které se na trh dostanou už v průběhu roku 2026. Pro Evropu už je jasno – modernizované SUV nabídne vyšší výkon, rychlejší nabíjení i delší dojezd. Tomu ale odpovídá i cenová politika. Současná verze se pohybuje kolem 100 000 eur, tedy cca 2,5 milionu korun. Novinka by měla pochopitelně atakovat stejné nebo vyšší příčky.
Verdikt
Polestar 3 se tak ukazuje jako výrazně posílený hráč v segmentu elektrických prémiových SUV. Nabízí rychlejší nabíjení, vyšší výkon i lepší jízdní vlastnosti, přičemž potvrzuje, že i v elektrické éře se automobilky snaží neustále posouvat hranice.