Ferrari představuje novou éru svých supersportů a zároveň vzdává hold legendárnímu jménu z osmdesátých let. Nový model Ferrari 849 Testarossa nahrazuje SF90 Stradale a přináší extrémně výkonný plug-in hybridní pohon, který kombinuje tradici značky s nejmodernější technologií.
Pod kapotou se nachází uprostřed uložený 4,0litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, doplněný o tři elektromotory – dva vpředu a jeden integrovaný do osmistupňové dvouspojkové převodovky. Samotný motor díky novým turbodmychadlům, přepracovaným hlavám válců a lehčím vačkám nabízí 819 koní. Elektromotory přidávají dalších 217, takže celkový výkon vozu dosahuje dechberoucích 1036 koní.
Zrychlení je podle továrních údajů z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 2,3 sekundy, hranici 200 km/h pokoří za 6,3 s. Maximální rychlost Ferrari zatím tají, ale očekává se, že půjde o hodnoty výrazně přes 340 km/h.
Hybridní technologie
Ferrari ponechává možnost čistě elektrické jízdy – až 25 km dojezdu a rychlostí do 130 km/h. Baterie má kapacitu 6,5 kWh, podobně jako u předchůdce SF90. Zásadní změna ale přichází u zvuku: inženýři z Maranella zapracovali na výrazně emotivnějším projevu osmiválce. Elektrické motory zajišťují kromě výkonu také vektorování točivého momentu a rekuperaci. Zadní elektromotor pak eliminuje prodlevu velkých turbodmychadel.
Design nového Testarossy navazuje na ikonický model z osmdesátých let, ovšem v moderním podání. Výrazné vertikální nasávací otvory na bocích suplují slavné „žaluzie“ původního modelu. Zadní část zdobí dvojité křídlo, inspirované sportovními prototypy 70. let, doplněné aktivním spoilerem. Ten dokáže při rychlosti 275 km/h vygenerovat až 415 kg přítlaku – o 25 kg více než SF90.
Brzdy a podvozek
Ferrari slibuje lepší ovladatelnost díky upravené geometrii podvozku a větším brzdám s nově navrženými třmeny. Brzdy fungují na principu brake-by-wire, ale s citlivějším nástupem. Na voze se budou střídat pneumatiky Pirelli P Zero R, Bridgestone Potenza Sport nebo Michelin Pilot Sport Cup2/Cup2R, v rozměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.
Verdikt
Na domácím trhu v Itálii začíná Ferrari 849 Testarossa na částce 460 000 eur za kupé a 500 000 eur za Spider, což je v přepočtu zhruba 12,5 a 13,5 milionu korun. Paket Assetto Fiorano přidává dalších 62 000 eur. Dodávky začnou v polovině roku 2026. Zájemci si však mohou svůj vůz objednat už nyní – a u Ferrari je jisté, že čekací listina se rychle zaplní.