Muž v Indii se ubytoval v pětihvězdičkovém luxusním hotelu na jednu noc, nakonec tam však zůstal téměř dva roky a za svůj pobyt nezaplatil. Informovala o tom místní média. Na podvodu, který vyšetřuje policie, se podílel i personál hotelu. Ten měl manipulovat se záznamy a falšovat šeky. Na celý případ upozornily servery Business Insider a BBC News.
30. května 2019 si zarezervoval v luxusním hotelu Roseate House ve městě Dillí v Indii pokoj na jednu noc host identifikovaný jako Ankuš Dutta. Zůstal v něm ovšem ubytovaný o 603 dní déle a odešel z něj 22. ledna 2021.
Jako první na tento případ s odvoláním na stížnost podanou představenstvem hotelu u policie upozornil indický deník The India Express. Host neustále prodlužoval svůj pobyt, za který nezaplatil.
A man checked into a 5-star hotel in India for one night. The hotel says he stayed for 603 days — and didn’t pay his $70,000 bill. https://t.co/Fmb9kl9qnm
— Insider News (@InsiderNews) June 23, 2023
Účet se vyšplhal celkem na 5,8 milionu indických rupií (1,5 milionu korun). Představitelé pětihvězdičkového hotelu nacházejícího se poblíž mezinárodního letiště Indiry Gándhíové tvrdí, že podvodu se účastnil i hotelový personál, který Duttovi bezplatný pobyt umožnil.
Zaměstnanci měli podle nich manipulovat s velkým množstvím záznamů o jeho pobytu a platbami. „Záznamy byly zfalšovány pro zatajení skutečných dlužených poplatků před vrcholným vedením,“ stálo ve stížnosti hotelu.
Celý případ vyšetřuje policie
Podle policie personál hotelu například některé záznamy mazal, padělal šeky a zneužil jeho elektronický systém. Pokud host dluží více než 50 tisíc rupií, personál musí informovat vedení a tlačit hosta k uhrazení pobytu, sdělil deníku nejmenovaný představitel policie.
„To se však nestalo,“ upozornil. Celý případ aktuálně vyšetřuje policie, nikdo však prozatím nebyl zatčen, uvedla televize BBC. Hotel Roseate House vlastní indická společnost Bird Hospitality, píše Business Insider.
Otevřela ho v roce 2016 s cílem nabídnout zákazníkům pobyt v přepychovém moderním prostředí. Hotel má k dispozici 216 pokojů a zahrnuje 15 apartmánů a několik luxusních restaurací, lázně a sdílené pracovní prostory, uvedl dále server.
Hotel na svých stránkách píše, že ztělesňuje „dokonalé spojení současného designu a funkčnosti“. Jako první v Indii a pátý na světě získal certifikaci FSSC, což znamená, že dosáhl nejvyšších standardů v bezpečnosti potravin a hygieně.