Britská automobilka Jaguar se vytasila s novým modelem I-PACE. SUV, které kromě fantastického designu nabízí i slušný dojezd. Elektřina se ujala vedení a dodala zákazníkům tichý chod, zelenější jízdu, ale bohužel také vyšší cenu. Jaguar nikdy nebyl levná značka, elektrická varianta ovšem posouvá už tak vysoké ceny na ještě vyšší. Stojí toto krásné SUV vůbec za to?
Výrobci si dali záležet na designu více než kde jinde. Z automobilu I-PACE musí být na první pohled patrné, že mu vládne elektřina. Upravily se podle toho detaily, které jsou patrné jak v oblasti exteriéru, tak v oblasti interiéru. Mnohým bude možná nový model připadat podivně shrbený, o to více ale vyniká aerodynamika, která je velice důležitá pro spotřebu elektrické energie. Technologie, výkon, komfort, tyto prvky se bezpečně postarají o to, že si I-PACE rozhodně najde příznivce. Pojďme se na nový model z garáže Jaguar podívat zblízka.
Design
Jaguar je známý pro svůj ojedinělý cit pro detail. Kromě toho je jasné, že každá řada je originál. Dále pak nabízí automobilka velice přátelský přístup v oblasti personalizace. Pomocí konfigurace si dokážeme sestavit takřka vlastní automobil. Je jasné, že tento postup je pro výrobce výhodný. Zpravidla totiž lidé nechají za personalizaci svého vozu mnohem více peněz, než kdyby sáhli po základu.
Přední část se vyznačuje skvělou maskou, která působí hluboce a temně. Dva LED světlomety po obou stranách svým tvarem zvýrazňují vcelku agresivní pohled. Nárazník působí elegantně a krásně navazuje na boční spodní lišty. 20palcová kola disponují jednoduchým vzorem, střed nese pochopitelně hlavu jaguára. Zapuštěné kliky už se staly u většiny elektrických vozů samozřejmostí. Zadní část se posunula výrazně nahoru. Jednoduché světlomety krásně ladí se znakem zvířete.
Interiér reprezentuje zcela nový přístup k modernímu vnímání prostoru. Volant je výrazně trojrozměrný, řekněme hluboký. Celá palubní deska prošla digitalizací. Místo řadící páky, která už nabrala podobou pouze jednoduchých tlačítek, najdeme místo pro bezkontaktní dobíjení telefonu. Prvotřídní materiál, pohodlné sedačky, dostatek prostoru.
Motor
Elektrická technologie dokáže nabídnout až 400 koní výkonu. Fantastická síla. Dojezd v ideálních podmínkách až 470 km. Audi a většina dalších už přesáhli hranici 500 km, Jaguar se ovšem nemá zač stydět. Zrychlení z 0 na 100 za 4,8 s. Průměrně nám bude dobíjení trvat cca 8,5 hodiny.
Verdikt
2,3 až 2,4 milionu korun v základu. Ano, je to hodně peněz. na trhu najdeme i výkonnější vozy. U značky Jaguar platíme hlavně za luxus a značku.