Nejtroufalejší a zároveň nejúspěšnější počin přichystala automobilka Audi v roce 2021, kdy světu představila koncept skyspehere. Tento vůz odstartoval mánii, která vedla k dnešnímu dni k celkem třem neméně úspěšným konceptům rodiny sphere. Podle hlavního designéra Marca Lichteho si koncept vybral daň v podobě tvrdé práce. Ta se ovšem výrazně vyplatila.
Skyspehere reprezentuje startovací čáru závodu za lepší a technologicky vyspělejší budoucností. Audi se tak snaží předběhnout konkurenci po celém světě. Přestože mnoho firem investuje do vývoje technologií, málokterá zvládá tento úkol tak bravurně, jako právě Audi. Automobilka z Ingolstadtu se nebojí bořit hranice nemožného a ukazuje tak světu, jak by mohla za nějaký čas vypadat mobilita po celém světě. Ladná, jednoduchá, neokoukaná, intuitivní. Skyspehere se zapíše nejen do učebnic technologie, ale také designu. Týmu profesionálů se povedlo navrhnout tvar vozu, který zkrátka sám o sobě budí vášně a emoce. Pojďme se blíže podívat na koncept, který do jisté míry změnil svět.
Design
Vzhled je pro koncept skyspehere kapitolou samu pro sebe. Mám jedinečnou možnost podávat se na vůz, který kombinuje ladné křivky s nadčasovými prvky, jako jsou světlomety a interiér. Téměř 5 m dlouhé auto so dokáže během několika sekund transformovat na ještě delší. Designér Marc Lichte se tomuto zajímavému prvku věnuje ve svém informačním videu. Samotný koncept je inspirován vozem Horch 853. Tento model z dekády 30. let ovlivnil designéry, kteří se rozhodli převzít jeho hlavní myšlenku. Dveře se otevírají stejným směrem a stejně jako tehdy, i dnes musí Skyspehere doslova brát dech svými odvážnými tvary.
Marc Lichte rovněž vysvětluje, jak důležité bylo získat určitý nadhled na věc při plnění takto náročného úkolu, jakým stavba konceptu Skyspehere rozhodně byla. Kromě hlavního týmu designéru, kterému šéfoval, spolupracoval s pobočkou v Malibu v kalifornii a Pekingu. I to znamená, že celý koncept byl navrhován digitálně. Takto se spolupracuje na automobilu budoucnosti.
Verdikt
Podle všech dostupných informací by měl koncept urazit vzdálenost až 500 km, což je dojezd, který by mu mohl závidět kdekterý sériově vyráběný elektromobil. Audi tak odstartovalo příběh, který mění vnímání automobilového průmyslu jako takového. Zůstává sice otázkou, bude-li si moci vůbec někdo takové auto budoucnosti někdy dovolit. Kdo ví, jak ale bude svět za několik desítek let vypadat. Díky Audi máme alespoň představu o tom, jak budou vypadat vozy.