Novinka, na kterou čekala celá naše země. Zcela nový Ford Mustang 7. generace se konečně podával do Česka a my známe oficiální ceny. Když jsme se o tomto voze bavili naposledy, stále bylo ve vzduchu cítit napětí. Nyní, když už se model Ford Mustang konečně ustájil, můžeme se podívat na všechny detaily, které si pro nás výrobci nachystali. Máme se na co těšit.
Ikona sportovního ježdění. Ford Mustang už se představuje v pořadí 7. generaci a my si můžeme konečně oddechnout. Pokud měl snad někdo obavy z toho, že se bude jednat jen o lehce upravenou předešlou verzi, ošklivě se zmýlil. Novinka na sebe strhává pozornost díky upravenému zevnějšku, robustnímu motoru a sportovně-elegantním interiérem. Cena, kterou jsme predikovali, se ukázala jako vcelku přesná. Za Ford Mustang sice zaplatíme hodně peněz, na okruhu se nám ale nikdo nevyrovná.
Cena, jak jsme si už řekli, není právě nejnižší. Za základní verzi GT zaplatíme cca 1,6 milionu korun. Pokud bychom si snad chtěli dopřát výkonnější stroj Dark Horse, budeme muset počítat s částkou 1,872 milionu korun. To už je skutečně hodně peněz. Abychom se mohli vyjádřit i barevně, připlatíme si až 23 000 korun. Ne, prvky navíc rozhodně nejsou levné. Finální částka se tak může vyšplhat až nad 2 miliony korun. Pojďme se tedy podívat, co si pro nás model Ford Mustang připravil.
Design
Firma se o vzhledu 7. generace vyjadřuje slovy: „Inspirováno elegantní siluetou a mohutnou karoserií první generace Fordu Mustang. Výrazná přední maska s ikonickým znakem Mustang na mřížce a výrazné full LED světlomety. Vozidlo má obutá 19″ kola z lehké slitiny s lakovanými brzdovými třmeny.“ Originálně si výrobci poradili i se světly. Ta spustí uvítací sekvenci, pokud se přiblížíme na 3 metry.
Interiér krásně kombinuje sportovního ducha a eleganci prémiového vozu. Vše ovládáme na 13,2palcové obrazovce infotainmentu. Hodnoty se nám ukazují na 12,4palcovém digitálním přístrojovém panelu. Sedadla nás uvelebí do kvalitní kůže. Nebude se nám chtít vystupovat.
Motorizace
Pod kapotou se ukrývá skutečná bestie. 5litrový osmiválec Coyote V8 4. generace. Takhle zní síla. Dvojitá vačková hřídel, lehké hliníkové hlavy, dvojité vzduchové sání. 6stupňová převodovka manuál, 10stupňová automat. Samozřejmostí je i driftovací ruční brzda. Motor vyvine výkon až 453 koní a krouticí moment 540 Nm.
Verdikt
Ideální stroj pro ty, kteří neradi sedí v klidu. Ford Mustang má za nás zelenou.