Kdysi bývalo Lamborghini symbolem nezkrotné extravagance – vozy jako Countach šokovaly svět, i když firmu přivedly až na pokraj bankrotu. V roce 1978 dokonce automobilka vyhlásila insolvenci a budoucnost značky visela na vlásku. Teprve po převzetí koncernem Volkswagen na konci 90. let se „rozzuřený býk“ zkrotil a začal růst.
Dnes je Lamborghini silnější než kdy dřív. Rok 2024 přinesl rekordních 10 687 prodaných vozů a s plnou pokladnou si značka může dovolit experimentovat s odvážnými nápady. Důkazem je Huracán Sterrato – supersport přizpůsobený i pro jízdu mimo asfalt. Podle vedení značky se nyní chystá pokračování v podobě off-road derivátu nového modelu Temerario a pravděpodobně i dalších speciálních projektů.
Odvážné projekty má automobilka v krvi
Šéf prodeje a marketingu Lamborghini Federico Foschini podle Motor1 potvrdil, že automobilka plánuje uvést ještě „šílenější“ modely. Naznačil, že by se terénních úprav dočkal i plug-in hybridní Revuelto – vlajková loď značky. Urus už se v minulosti předvedl závodně laděným konceptem ST-X, který se však nikdy nedostal do výroby. Právě SUV ale zůstává nejlogičtějším kandidátem pro „go-anywhere“ verzi.
„U projektů, jako byl Sterrato, vidíme jasnou poptávku. A proto chceme na tomto úspěchu stavět,“ vysvětlil Foschini. „Vždy se snažíme hledat bláznivé nápady ve všech směrech.“
Hybridní budoucnost
Vedle terénních verzí Lamborghini zvažuje také zadokolku Temerario, zatímco větší Revuelto už má extrémní derivát Fenomeno – nejrychlejší a nejvýkonnější sériový model značky všech dob. „Nebojíme se hranic. Pro nás je nebe limitem,“ řekl Foschini.
All-terrain versions of the Temerario and Revuelto could happen. https://t.co/2SXRo7mKrv
— Motor1 (@Motor1com) October 2, 2025
Zajímavé novinky čekají i nejprodávanější vůz značky, SUV Urus. Přestože se mluvilo o přechodu na plně elektrický pohon, druhá generace nakonec zůstane u spalovacího motoru v kombinaci s plug-in hybridním systémem. Podobný osud čeká i čtyřmístný Lanzador – původně oznámený jako čistý elektromobil, ale nyní stále častěji zmiňovaný jako PHEV. Premiéra se navíc posouvá na rok 2029.
Kompromis s elektřinou
Pro malé výrobce exkluzivních sportovních vozů jsou hybridní pohony prakticky nevyhnutelné. Nemají dostatečný objem plně elektrických aut, který by jim vyrovnal emise obřích motorů, a musejí proto hledat kompromis. Pokud ale existuje značka, která dokáže z hybridů udělat vzrušující záležitost, pak je to právě Lamborghini ze Sant’Agata Bolognese.
Budoucnost značky tedy nebude jen o hlučných supersportech na hladkém asfaltu, ale i o vozech, které si troufnou na šotolinu či prašné stezky. Lamborghini ukazuje, že „šílenost“ se dá spojit s obchodním úspěchem – a zákazníci po tom očividně touží.