Nové elektrické Mini Countryman SE nabízí mnoho stejných kouzel jako jeho benzinoví sourozenci, ale stojí zhruba stejně a nemůže se rovnat jejich výkonu. Dává tak reálný důvod k zamyšlení, zda má smysl sáhnout po elektrické variantě.
Mini začalo prodávat elektrické verze svých malých hatchbacků už před nějakou dobou. Nejnovější Cooper Electric je však momentálně nejistý kvůli globálním obchodním problémům, vyrábí se totiž v Číně. To ale neznamená, že by Mini bylo zcela bez elektromobilu. Větší SUV Countryman vstoupilo do přeplněného prostoru elektrických užitkových vozidel s novým modelem pro rok 2025, který používá stejné označení SE, jež bylo dříve aplikováno na plug-in hybridní variantu Countrymanu v jeho předchozí generaci.
Nový Countryman SE ALL4 sdílí svůj moderní design s benzinovým modelem třetí generace a mechanicky je podobný BMW iX1. USA například dostanou jen verzi SE, a to s duálním motorem a pohonem všech kol s výkonem 308 koní. To ho staví přímo do souladu s výkonovou variantou benzinového Countrymanu JCW, která má 312 koní a pohon všech kol. Oba modely jsou také podobně cenově dostupné, přičemž elektrická verze začíná na zhruba 46 375 dolarech (milion korun) a JCW na 48 075 dolarech (1,04 milionu korun).
Výkon a jízdní vlastnosti
Samozřejmě, jak už to u elektromobilů bývá, 65 kWh baterie Countrymanu znamená, že je podstatně těžší než jeho benzinový protějšek. SE váží 2089 kilogramů, zatímco například Countryman JCW jen 1720 kilogramů. Elektrická verze tak nedosahuje takového výkonu, navzdory podobným hodnotám.
Design
Typická Mini estetičnost je v interiéru Countrymanu SE plně přítomna. Palubní deska kombinuje textilie, ambientní osvětlení a další prvky, aby vytvořila klidnou atmosféru. Ti, kteří mají rádi tento styl, si užijí detaily, jako jsou neobvyklé výdechy klimatizace a látkový popruh nahrazující jeden z tradičních ramen volantu. Kruhový centrální infotainment displej je pěkný na pohled, i když ne zcela efektivně využívá svůj plný prostor pro zrcadlení chytrého telefonu.
Verdikt
Problém s Countrymanem SE spočívá v tom, že jednoduše nenabízí žádné konkrétní vlastnosti, které by nalákaly kupce benzinových modelů. Stojí zhruba stejně jako JCW, ale nedosahuje takového výkonu a jeho relativně malá baterie znamená, že na jedno nabití nedojede daleko. Mini bude muset na této verzi ještě zapracovat.