Kromě designu se Lexus posunul i v oblasti jízdní dynamiky. Zážitky, které na nás nově čekají, se nepotkávají s těmi, na které jsme zvyklí. Tohle SUV je postavené na platformě GA-K a kompletní úpravou prošla celá zadní náprava. Výsledkem tak zůstává skvělá ovladatelnost a extrémně podařené odpružení. Pohodlí, které na nás čeká v kabině, lze jen stěží popsat slovy.
Výrobci chtěli veřejnosti nabídnout něco zcela nového a neotřelého. S jízdní dynamikou musí být také úzce spojený design. Ten vystihuje SUV RX v jeho nejsvětlejších barvách. Lexus je známý pro svou touho po ojedinělosti, nově ovšem exteriér přináší zcela novou filozofii a pohled na design jako takový. Hybridní technologie jsou pochopitelně v kurzu. Ideální kompromis mezi klasickým spalováním a elektřinou, která sice roste, ale mnoho lidí jí zatím nevěří. Zatím se dá RX pouze rezervovat, víme ale, že jakmile zasáhne trh, dveře se nezastaví.
Design
O pořádnou podporu jízdní dynamiky se zde stará přední maska. Kromě dvou elegantních, ostrých světlometů se nám otevře pohled na masivní gril, který sahá až do oblasti nárazníku. a díky tomuto detailu budí RX mnohem větší respekt. Pod světlomety na každé straně najdeme průduchy, které výrazně ulehčují této přední těžkotonážní zdi. Z boku každý ocení 21palcová kola, která kromě jednoduchého designu s sebou nesou vyvýšení celého auta o pořádný kus.
Výrobci chtěli evidentně podpořit dynamiku vozu i ze strany, proto zvolili pro karoserii spíše oblé tvary. Lišty oken se svažují až do oblasti kufru, po celém boku si pak můžeme všímat lomených tvarů. Zadní část si ovšem vůbec nebere servítky. LED světlomety jsou reprezentovány jednou rudou lištou přes celou šířku kufru. Konečně, všechny linie, které se do této oblasti svažovaly, vytvářejí ucelený pohled na tento vůz. Žádný prvkem zde není zbytečný.
Interiér Luxusu je zkrátka příběh sám pro sebe. Luxus, kvalitní materiály, logické rozložené prvků. Obrazovka infotainmentu vytváří ucelený střed kabiny, lesklé materiály pak dotvářejí pocit, že sedíme ve skutečně výjimečném autě. Přestože může interiér působit jednoduše, v tom je vlastně ona krása.
Motor
Hybridní jednotka verze RX 500H dosahuje kombinací elektromotoru a 2,4litrového spalovacího stroje výkonu 371 koní a točivého momentu 645 Nm. Klidnější verze RX 350H pak nabízí 2,5litrový motor v kombinaci s elektřinou a výkonem 245 koní.
Verdikt
Zamluvit si nové SUV RX není nic složitého. Podle všech dostupných informací nebudeme litovat. Inu, Lexus přeci málokdy zklame.