Už nějaký ten pátek se po silnicích prohání nejnovější kousek řady X, který jenom září luxusem a výkonem. Hybridní model BMW XM. Neotřelý a ojedinělý design prozrazuje, že tohle SUV si nezadá s ničím, co jsme měli tu čest od značky z Mnichova poznat. Kdekoho sice odradí vysoká cena, na druhou stranu je ale jasné, že XM tuto hodnotu zkrátka má.
Výrobci z Mnichova stvořili model, na který celá veřejnost dlouho čekala. Od konceptu se přesunuli k reálné podobě SUV, které doslova bere dech. Nejenže se jedná o zcela nový přístup k designu, a to jak exteriéru, tak interiéru, navíc skrývá tenhle hybrid pod kapotou tolik koní, že by mu je mohly ostatní SUV jen tiše závidět. Pokud se navíc podíváme na kombinovanou spotřebu paliva, srdce nám zaplesá. Pokud přehlédneme fakt, že si budeme muset připravit více než 4 miliony, jedná se o velice sympatické auto. Pojďme se zblízka podívat na zázrak, který si pro nás BMW připravilo.
Design
Vzhled nejnovějšího X je skutečně ojedinělý. Přestože si XM zachovalo tu pravou tvář BMW, na první pohled je jasné, že k designu jako takovému bylo přistoupeno docela jinak. Návrháři využili lomených a ostrých tvarů, které dohromady vytvářejí naprosto úchvatnou podívanou. Ať si vybereme jakoukoli barvu karoserie, a že jich je požehnaně, nemine nás zlaté rámování oken a předních ledvinek. Tomuto doplňku neunikneme ani tehdy, sáhneme-li po 23palcových kolech Star-spoke 923 M. Škála velikostí kol se pohybuje od již zmíněných 23 palců až po 21 palců.
Zadní strana si pro nás přichystala skvělou podívanou v tom smyslu, že zcela vyřadila ze svého arsenálu znak BMW. Ten se tak vyskytuje pouze nad předním grilem. Nárazník je obohacen zlatými liniemi a čtyřmi masivními koncovkami výfuku. Interiér se posunul z luxusu, na který jsme u BMW zvyklí, na ještě větší luxus. Velice pohodlné sedačky jsou navíc tvarované tak, že nás podpoří při probuzení dravého motoru. Zadní řada sedadel naopak nabízí pohodlí na té nejvyšší úrovni. Oceníme také zcela nový typ kůže, který výrobci použili například pro palubní desku, nebo třeba osvětlený strop.
Motor
Pod kapotou se skrývá vysokovýkonný zážehový motor V8 TwinPower Turbo. Společně s elektromotorem dají dohromady 653 koní a točivý moment 800 Nm. Z 0 na 100 za 4,3 s. Nádherné hodnoty.
Verdikt
Tenhle mazlík nás v základu vyjde na cca 4,34 milionu korun. Stojí tohle X za to? Rozhodně!