Honda se vytasila s novinkou, která nás rozhodně neponechá chladnými. Type R reprezentuje masivní výkon s náhonem na předek. Honda se tím pádem stává velice lukrativní značkou. Nabízí nám alternativy do města, hybridní SUV a také sportovní dravce. Design modelu R je jedna pozoruhodná věc, výkon a zrychlení je ovšem jako z jiné planety.
Exteriér hlásá sportovního ducha a požitek z rychlé jízdy. Uvnitř díky tomu nečekejme žádný změkčilý luxus. Kabina dostala syté barvy, kvalitně prošité materiály a ostré tvary. Jízda plná adrenalinu, to nejsou pouze koně pod kapotou, přestože Type R jich má dost. Je to také pocit řidiče za volantem. Věřme tomu, že v tomto voze se budeme cítit jako závodníci F1. Kromě faktorů, jakými jsou design a výkon, se Honda rovněž zaměřila na technologie. Těch je v systému více než dost. Pojďme se pořádně zblízka podívat na to, jak si tento nový model stojí celkově.
Design
Sedan Civic Type R dostal skutečně pořádnou robustní karoserii. Výrobci se zaměřili na výkon nejen pod kapotou, ale tak na ní. Hodna musí od pohledu dávat najevo fakt, že je určena k rychlé jízdě. Přestože se jedná o tvrdý sportovní vzhled, stále měli lidé z Hondy na paměti praktičnost. Přední maska otevírá brány sportovní DNA a také aerodynamice. Pod skvěle laděnými LED světlomety se nacházejí průduchy, které odvádějí vzduch za přední kola.
Boční linie se vyznačuje masivním předkem a lehce sestupujícím zbytkem těla. To dává vozidlu daleko větší sportovní nádech. 19palcová kola z lehké slitiny nepřidávají na váze, a navíc odkrývají pohled na rudé brzdy. Elegantní, a přesto budící respekt. Zadní strana se vyznačuje lehkým, o to ale více robustním spoilerem a LED světlomety. Podobného tvaru, s trochou fantazie v hlavě, používá i Dodge. Interiér si nás získá skořepinovými sedadly, kůží a velice jednoduchou palubní deskou. Zavazadlový prostor nabídne hodně přes 1200 litrů. Tomu se říká praktičnost.
Motor
Dvoulitrový přeplňovaný motor nabídne řidiči až 329 koní a 420 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 za 5,4 s. Jedná se tedy o nejrychlejší vůz s pohonem na přední v historii. Minimálně v katalogu Hondy. Maximální rychlost se vyšplhala na 275 km/h.
Verdikt
Konečně cena. V základu nás tenhle dravec vyjde na cca 1,3 milionu korun. Když si uvědomíme, kolik toho za tyhle peníze dostaneme, nemá cenu se dlouho rozhodovat.