Korejský velikán SsangYong představil model, který podle všeho pořádně zatopí evropské konkurenci. Majestátní SUV nás vyjde na rozumné peníze. Model Torres se vyznačuje zcela ojedinělou maskou, elegantním interiérem i dostačujícím počtem koní. Automobilka se rozhodla tímto fešákem cílit převážně na početné rodiny s dětmi. Vyplatí se koupě SsangYongu Torres?
Novinka SsangYong Torres aspiruje na SUV roku. Dokáže dodat za rozumnou cenu nebývalý luxus a špičkové technologie. Vzhled nás zaujme už na první pohled. Podobné SUV na českých silnicích hned tak neuvidíme. Výrobci se rozhodli postavit vozidlo Torres převážně z pravých úhlů a rovných linií. Výsledek tak vypadá naprosto fenomenálně. Přestože je krása čistě subjektivní, musíme minimálně uznat, že firma SsangYong přistoupila k otázce designu dost odvážně. Torres nás hned tak bavit nepřestane.
Cenově se držíme na vcelku přijatelných číslech, pokud si navíc uvědomíme, že i nejvyšší výbava dostane pod kapotu stejný motor jako ta základní. Pokud se tedy rozhodneme investovat do tohoto SUV, připravme si necelých 700 000 korun. Budeme-li chtít nejvyšší výbavu Premium, zmizí nám z účtu cca 900 000 korun. Výhodou je, že si u ní nemusíme připlácet za automat. U nižších výbav nás vyjde na 50 000 korun. Kde ovšem SsangYong neslevil je pohon 4×4. Ten nás vyjde u všech výbav rovněž na 50 000 korun. Pojďme se na Torres podívat zblízka.
Design
Přední maska může kdekomu svou mříží připomínat Jeep. Ano, jistá podoba zde skutečně je. LED světlomety dostaly nevšední zakřivení. Nárazník se posunul výše a dodává tak vozidlu Torres jistou dávku sebevědomí navíc. Téměř u dveří nás podpoří úchyty. Ty mohou mít různorodé využití. Zadní část rovněž disponuje mohutným nárazníkem. Na výstupu kufru najdeme nápis Torres.
Interiér působí oproti exteriéru spíše elegantním dojmem. Široká obrazovka ainfotainmentu, digitální ovládání funkcí, multifunkční volant. Všechny materiály působí kvalitně a prémiově. Základní objem kufru se dostal na 839 litrů. Po sklopení sedadel máme k dispozici až 1662 litrů.
Motorizace
Pod kapotou bije srdce 1,5litrového čtyřválce GDI Turbo. Ten nám nabídne výkon až 163 koní a krouticí moment 280 Nm. Jízda v modelu Torres je skutečně příjemná a může nás hřát pocit, že na tento motor se můžeme kdykoli spolehnout.
Verdikt
Pokud bychom snad uvažovali o koupi spíše terénního SUV, které však svým interiérem neurazí ani manažery fotbalových klubů, SsangYong Torres je to pravé.