Nissan pokračuje ve strategii sdílení techniky v rámci aliance. Po nedávném představení modelu Rogue Plug-In Hybrid technicky založeném na Mitsubishi Outlander PHEV přichází s dalším vozem s kořeny této značky. Zcela nová generace pick-upu Nissan Navara staví na platformě nejnovějšího Mitsubishi Tritonu, uvedeného v roce 2023.
Spolupráce mezi automobilkami v kategorii středně velkých pick-upů není ničím neobvyklým. Stejnou filozofii využívají například Ford Ranger a Volkswagen Amarok nebo dvojice Mazda BT-50 a Isuzu D-Max. Ani předchozí Navara se nevyhýbala alianční příbuznosti.
Novinka však není pouhým přeznačkovaným Tritonem. Vývoj doplnily rozsáhlé testy v Austrálii, kde se do práce na podvozku zapojila známá inženýrská společnost Premcar. Cílem bylo zajistit, aby Navara zvládla široké spektrum použití, a to od běžného městského provozu přes náročný terén až po tažení a jízdu s maximálním zatížením.
Robustnější vzhled a nové specifikace
Design sice nezapře příbuznost s Tritonem, Nissan však přepracoval klíčové stylistické prvky tak, aby Navara působila drsnějším dojmem. Přední maska se třemi výraznými sloty odkazuje na historickou generaci D21 a světelný podpis ve tvaru písmene „C“ vpředu i vzadu pomáhá odlišit vůz od svého japonského sourozence.
Představená specifikace PRO-4X patří k nejodvážnějším verzím nabídky. Současně Nissan odhalil i koncept budoucí varianty Warrior, již taktéž vyvíjí Premcar. Warrior staví na výbavě PRO-4X, ale přidává zvýšený podvozek, 17palcová kola s 32palcovými terénními pneumatikami, výraznější blatníky, dodatečné ochranné prvky podvozku a doplňková přídavná světla. Verze Warrior nabídne i širší rozchod kol, tažné zařízení s kapacitou 3 500 kg a stylové červené doplňky.
Motorizace
Na australském a novozélandském trhu bude Navara dostupná výhradně s novým 2,4litrovým turbodieselem, který poskytuje výkon 201 koní a točivý moment 470 Nm. Motor je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny verze přecházejí na elektrický posilovač řízení, což je zajímavý kontrast vůči nové Toyotě Hilux, která má pro některé trhy stále hydraulický systém.
Verdikt
Nissan plánuje spuštění prodeje v Austrálii a na Novém Zélandu, a to během prvního čtvrtletí příštího roku. S Tritonem sdílí techniku, ale díky vlastním úpravám přináší Navara výrazně drsnější vizuální charakter a potenciálně širší záběr použití.