Dieselové motory v osobních automobilech jsou už prakticky odsouzeny k zániku. Důvodem je postupné zpřísňování emisních nároků. Podmínky v budoucnu ještě ztíží příchod normy Euro 7, která se očekává do roku 2025.
Automobilky proto postupně vypouštějí z nabídky dieselové verze svých modelů a aktuálním příkladem je rozhodnutí Renaultu zastavit vývoj nových naftových motorů.
Nový šéf francouzské automobilky Luca de Meo nedávno prohlásil, že Renault mezi lety 2010 až 2030 sníží emise oxidu uhličitého (CO2) o 50 procent a do roku 2050 již bude automobilka uhlíkově neutrální.
Renault, podobně jako většina ostatních automobilek, vidí budoucnost v elektrifikaci, jelikož vyškrtnutí dieselů stačit nebude.
Tak, jako Toyota, Hyundai či Honda, i Renault bude mít v nabídce hned několik full-hybridů bez potřeby externího nabíjení. Po Cliu se hybridu dočká i nový model Arkan a také Capture.
Konec naftových motorů Blue dCi v Renaultu ještě není tak horký, jak by se zdálo, ale jejich konec přijde s generační obměnou jednotlivých modelů. Zatím se s nimi počítá i u užitkových vozidel, dokonce se hovoří o představení nového dieselu, zřejmě s příchodem třetí generace modelu Kangoo .