Mercedes se vytasil s naprosto ojedinělou střelou. AMG S 63 E reprezentuje Plug-in hybridní technologii, která dokáže zatopit i okruhu. Nový rok se ponese ve znamení tvrdých změn a Mercedes stojí jasně v čele. Nový model kombinuje nádherný luxus, na jaký jsme od Němců zvyklí, a sportovní DNA, která vždycky překoná své předchůdce. Brutální výkon, excelentní technologie.
Výrobcům se zadařil projekt designu. AMG S 63 E se zkrátka po vzhledové stránce povedl. Všichni sice víme, že Mercedes patří mezi adepty, kteří by mohli o designu přednášet, každý nový kousek je ale něčím originální. Nově se výrobci více zaměřili na výkon, protože pod kapotou dřímá bestie, která je sice ekologičtější, i tak ale nahání hrůzu. Vzhled musí s touto filozofií korespondovat. Na trh se dostane monstrum, které nemá v garážích firmy Mercedes obdoby. Pojďme se na tento zázrak závodní technologie podívat zblízka.
Design
Mercedes AMG S 63 E se nese v klasickém duchu své značky, nicméně s mnoha zajímavými detaily. Svým vzhledem bude nový model od prvního pohledu hlásat, že dokáže probudit všechny koně beze zbytku. Věřte, není jich málo. Předek se vyznačuje mohutnou maskou chladiče, která se pyšní krásnou vertikální mříží. Zasazena mezi dvěma LED ostrými světlomety působí velice majestátně. O aerodynamiku se starají průduchy v nárazníku. Vedou přímo ke kolům, je velice důležité, aby při vysokých rychlostech auto nebránil vzduch.
21palcová kola podtrhují sportovní design a zároveň podporují eleganci, se kterou se závodní DNA mísí. Po stranách navíc oceníme typické linie, které se táhnou od předních světlometů až po zadní. Střecha se krásně svažuje a vytváří tak ikonický úhel kufru. Světlomety jsou propojeny chromovanou lištou. Nárazník pak disponuje masivními koncovkami výfuku.
Interiér dorazil z jiné planety. Ambientní osvětlení dodává kabině tajemnost a zároveň agresivnější vzezření. Ve středu palubní desky najdeme dosti velikou obrazovku infotainmentu, přístrojový panel je ostrý a přehledný. Zadní pasažéři se rozhodně nemohou stěžovat na nepohodlí. Kromě skvělého materiálu sedaček mají k dispozici také středový ovládací panel.
Motor
Konečně bestie pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec o obsahu 4 litry. Celkový výkon společně s elektromotorem se ustálil na hodnotě 590 kW, takže cca 802 koní. Krouticí moment 1430 Nm. Zrychlení 3,3 s z 0 na 100 km/h už zní dost pekelně.
Verdikt
Mercedes se opět předvedl. AMG S 63 E zůstává nejvýkonnějším sedanem ve své kategorii. Bude radost v něm jezdit.