Přestože už se nový kousek nijak nevzdaluje od moderních elektromobilů, stále se jedná pouze o koncept řady bZ. Zkratka stojí za celým názvem „Beyond Zero“. Účel této konceptuální krásy je jasný. Toyota nechává nahlédnout pod pokličku svých záměrů pro budoucí výrobu. Elektromobily moderní doby by mohly nést znaky konceptu, který se představil právě v Los Angeles.
Pro podporovatele zelené energie se Toyota nesmazatelně zapíše na první místo žebříčku oblíbenosti. Koncept bude sloužit jako předloha automobilům s nulovými emisemi. Zároveň výrobci sáhli po udržitelných materiálech. Celý model je tak důkazem toho, že i šetrně jdou vyrábět dopravní prostředky. Zároveň není divu, že Toyota zvolila silně jednoduchý vzhled. Design hraje velikou roli a u konceptů zvlášť. Návrháři totiž mohou zcela beztrestně popustit uzdu své vášně a navrhnout například kabinu, která by se spíše hodila na let do vesmíru.
Design
SUV s robustní stavbou, a přesto šetrným srdcem. Takto na nás nový koncept ze stáje firmy Toyota působí. Pozoruhodně ovšem je, že design se nijak zvlášť nevzdaluje od elektromobilů, které potkáváme na českých silnicích. Inu, doba už je taková. Dnes se staly hitem jednoduché ostré tvary. Čím více je vůz chladný a minimalistický, tím lépe. Koncept rodiny bZ to dokazuje.
Přední část nově nijak nepřevyšuje tu zadní. Výrobci si dali extrémně záležet na tom, aby byl automobil vyvážený a každý prvek osobitý. Maska předku se pyšní LED světlomety ve velice ostrém stylu. Díky tomu působí koncept mnohem více nebezpečně. Nárazník dostal tečkovanou kamufláž a ostrý profil. Z boku oceníme ladné křivky, které jdou do přímého konfliktu s ostrými prvky, jako jsou například lišty spodní části. Zezadu působí koncept naprosto fenomenálně. Ve výřezu pod sklem najdeme světlomety, nárazník je pekelně zvednutý.
Interiér představuje pouze jeden jednolitý, čistý prostor. Veliké obrazovky infotainmentu a přístrojového panelu ladí tvarově s volantem. Nic více ke štěstí nepotřebujeme. Pokud se do výroby postupem času dostane alespoň polovina z myšlení designérů, můžeme se čekat na minimalistické, krásné interiéry pod vlajkou značky Toyota.
Verdikt
I tento koncept rodiny bZ pomáhá světoznámé firmě splnit její závazek. Za téměř 27 let, v roce 2050, má být Toyota zcela osvobozena od uhlíkových stop. Zda tento běh na dlouhou trať vyhraje zůstává pochopitelně otázkou. Pokud ovšem bude zásobovat svět koncepty, jakým je právě Compact, budeme jí všichni věřit.