YouTube testuje novou funkci, která uživatelům zabrání používat blokátory reklam při sledování videí. Informoval o tom server The Verge a BleepingComputer.
YouTube nyní zobrazí vyskakovací okno, které upozorní uživatele s blokátorem reklam na to, že „přehrávač videí bude po 3 zhlédnutých videích zablokován“. Jak uvedl server BleepingComputer, poprvé si toho všiml uživatel Redditu u/Reddit_n_Me. „Vypadá to, že používáte blokátor reklam. Přehrávání videa bude blokováno, pokud není YouTube na whitelistu nebo blokátor reklam zakázán,“ dodává vyskakovací okno.
YouTube tests disabling videos for people using ad blockers https://t.co/88uVRQml5q pic.twitter.com/HgsTGqWC7p
— The Verge (@verge) June 29, 2023
„Detekce blokátorů reklam není novinkou a i jiní společnosti pravidelně vyzývají diváky, aby blokátory reklam vypnuli,“ uvedla pro server The Verge mluvčí společnosti Google Oluwa Falodun. YouTube trvá na tom, že uživatelé obdrží několik oznámení, která je budou vyzývat, aby přestali tyto nástroje používat.
YouTube stále více přitvrzuje
„Zakázání přehrávače bereme velmi vážně a zakážeme ho pouze v případě, že diváci ignorují opakované žádosti o povolení reklam na YouTube,“ uvádí dále Falodun. „V případech, kdy mají diváci pocit, že byli falešně označeni jako uživatelé blokátoru reklam, mohou se o tuto zpětnou vazbu podělit kliknutím na odkaz ve výzvě.“
Tato opatření naznačují, že YouTube přitvrzuje svůj postoj vůči blokátorům reklam. Platforma to zdůvodňuje tím, že všechny tyto reklamní spoty jsou důležité pro to, aby tvůrci dostali za svůj obsah odměnu. „Model YouTube podporovaný reklamami podporuje rozmanitý ekosystém tvůrců a poskytuje miliardám lidí na celém světě přístup k obsahu zdarma s reklamami,“ uvádí společnost.
V současné době se tato nová funkce týká pouze malého počtu uživatelů. Platforma, která vydělává většinu peněz z reklam, zaznamenala v posledních třech čtvrtletích pokles příjmů. Funkce se tedy pravděpodobně rozšíří k více uživatelům po celém světě.

YouTube v posledních letech stále častěji zkouší trpělivost svých uživatelů a experimentuje s větší reklamní zátěží. V září loňského roku společnost v rámci dalšího ze svých experimentů nasadila až 10 nepřeskočitelných reklam v rámci jedné reklamní přestávky. V květnu YouTube také oznámil, že 30sekundové reklamy přicházejí i na televizní platformy.
Služba YouTube Premium odstraňuje reklamy ze služby za cenu 179 korun měsíčně. Služba zahrnuje i další výhody, jako je offline stahování a YouTube Music Premium. V listopadu loňského roku společnost oznámila, že překročila hranici 80 milionů odběratelů v rámci YouTube Premium a YouTube Music.