Zbrusu nové SUV značky Honda nese jméno Passport. Nejde pochopitelně o první model s tímto názvem. Poslední generace ovšem udivuje. Masivní a připravené na jakýkoli terén. USA dostanou do svého arsenálu automobil, který se svou velikostí vyrovná typickým dravcům ze zámoří, ale zároveň si stále drží plaketu japonské kvality a smyslu pro detail.
Honda už se železnou pravidelností zásobuje americký trh alternativami, bez kterých by obyvatelé kolébky demokracie nemohli zkrátka fungovat. Evropská SUV si vystačí s přiměřenou maskou i prostorem. Pro trh v USA se musí počítat s masivním předkem, který definuje celou jejich automobilovou filozofii i s kufrem, který pojme nákup na měsíc. Honda se ovšem vytasila s designem jako takovým. Přes veškerou mohutnost si totiž zachovala svou osobitou tvář. Pořádný motor pod kapotou zajišťuje modelu Passport dostatek koní na zdolání kamenitých terénů. Pojďme se podívat, jak si stojí v měřítku schopností.
Design
Vzhled je zásadní faktor pro severoamerický trh a u SUV to platí dvojnásob. Šířka, rozvor, kufr. Nejvíce ovšem lidé slyší na masivní předek a v tomto ohledu je Honda rozhodně nezklamala. Extrémně široké mřížování, kde se středem stal znak automobilky plní veškeré své technologické funkce a zároveň dodává autu nevídaný respekt. LED světlomety krásně navazují na horní rohy grilu, nárazník zase dosahuje až téměř do půlky celkové výšky přední části. Neskutečně vyladěná karoserie je základ. Barevně se model předvádí ve třech variantách.
Z boku nás překvapí hlavně kola. 18 palců drtivé velikostí ráfků, které jsou navíc obuty do terénních pneumatik. Automobil tak získává další cenné centimetry k dobru, co se týče výšky. Střecha je opatřená kolejemi pro upevnění nákladu. Do divočiny na výlety rozhodně vítaný prvek. Zadní strana si nás získá převážně nárazníkem. Sám o sobě nám toho sice moc neřekne, tvoří ale nádherný podklad pro dvě obří koncovky výfuku. Tak to má být.
Kůže, kvalitní prošívání a jednoduché rozvržení palubní desky. To vše dohromady tvoří velice přátelské prostředí pro jakkoli dlouhou jízdu. Nesmějí chybět už ikonické držáky na nápoje, které ovšem Honda designově silně povýšila. Kapacita kufru po složení druhé řady sedadel dosahuje přes 2800 litrů. Slušná porce prostoru.
Motor
Pod kapotou je připravený 3,5litorvý šestiválec, který nabízí výkon až 280 koní. Neskutečný stroj, který rozhodně nezklame japonskou spolehlivostí a samozřejmě také silou a odolností. Točivý moment se ustálil na hodnotě 355 Nm.
Verdikt
V USA startuje cena na hodnotě 41 000 amerických dolarů. To se v přepočtu rovná ceně 933 000 korun. Dostat se můžeme až na 46 000 dolarů, takže cca 1,05 milionu korun. Za automobil takovýchto kvalit se jedná o vcelku přijatelnou nabídku.