Studio Build a Rocket Boy vydalo čtvrtou velkou aktualizaci pro hru MindsEye, a to na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Po nevydařeném vydání tvůrci ujišťují, že zůstávají „odhodlaní hru vylepšovat“ a postupně napravit reputaci, kterou poznamenal jeden z nejproblematičtějších startů letošního roku.
MindsEye, příběhová akční adventura od bývalého šéfa designu Grand Theft Auto Leslieho Benziese, se měla stát vlajkovým titulem projektu Everywhere – platformy pro tvorbu her ve stylu „Robloxu pro dospělé“. Nakonec se studio rozhodlo soustředit jen na samotnou hru, ale její vydání skončilo fiaskem.
Hráči hlásili vážné problémy s výkonem, chybující umělou inteligencí a množstvím glitchů. Situace byla natolik špatná, že BARB zrušilo plánované sponzorované streamy a dokonce i Sony začalo vracet peníze, což je u této firmy neobvyklé. Počet aktivních hráčů na Steamu se pohyboval v nízkých číslech a budoucnost titulu začala být značně nejistá. V červenci navíc britské studio rozeslalo svým zaměstnancům varování před hromadným propouštěním.
Update 4: obří balík změn
Čtvrtá aktualizace, která má velikost 15 GB na PC, 7,2 GB na PS5 a 12,1 GB na Xboxu, přináší desítky oprav a optimalizací. Tvůrci se zaměřili na výkon, uživatelské prostředí i stabilitu misí.
Jednou z nejviditelnějších změn je možnost přeskakovat cutscény, což hráči dlouho požadovali. Vylepšena byla také práce s NPC, kteří se nyní v krytu chovají přirozeněji, přičemž došlo i na úpravy animací, díky nimž se postavy pohybují plynuleji. Výrazně se pracovalo i na vizuálních efektech – cutscény mají lepší optimalizaci a menší dopad na výkon, zatímco ambientní prvky, jako například poletující odpadky, byly zcela odstraněny, aby nezatěžovaly procesor.
Vývojáři se zaměřili také na samotné mise. Na začátku „Robin Hood Mission“ se nyní počasí mění realističtěji, v úkolech „A New Job“ a „Loose Ends“ se hráči už nemají zasekávat o objekty a společníkův dron automaticky rozsvítí baterku v tmavých prostorách. Audio stránka hry prošla optimalizací pro masové scény s vozidly, hudba je vyváženější, přičemž přibyly nové zvukové efekty, například při rozbíjení skleněných lahví.
Šance na záchranu
MindsEye tak čeká složitý restart. Studio se snaží dokázat, že první dojmy nejsou vše a že i z problematického začátku se lze zotavit. Pokud však hráči neuvěří, že se situace skutečně zlepšila, mohlo by se stát, že ani série aktualizací nepomůže a ambiciózní projekt upadne v zapomnění.