Když se řekne Unimog, většině motoristů se vybaví nekompromisní pracovní stroj do extrémních podmínek. Teď ale přichází verze, která bourá zažité představy. Divize Mercedes-Benz Special Trucks ve spolupráci s Hellgeth Engineering vytvořila Unimog zaměřený na luxus, aniž by jakkoli slevila z jeho legendárních terénních schopností.
Vlastnit Mercedes třídy G je jako vodit na vodítku obrovského psa. Budí respekt, ale všichni tuší, že je „hodný“. Unimog je jiná liga. To už není pes, to je medvěd. A tenhle medvěd má nově kožené čalounění, ambientní LED osvětlení a interiér pro čtyři cestující.
Kabina je kompletně přepracovaná. Kožená sedadla, digitální kamery místo klasických zpětných zrcátek a celkově výrazně kultivovanější prostředí, než jaké byste čekali od stroje, který běžně pracuje v sibiřském mrazu nebo saharském písku. Korba je navíc tak obrovská, že by, čistě teoreticky, pojala i skutečného medvěda. Praktické využití nechme raději na fantazii.
7,7 litrů, tisíc newtonmetrů a žádné slitování
Pod kabinou se skrývá to nejdůležitější: řadový šestiválcový diesel o objemu 7,7 litrů, běžně používaný v těžkých nákladních vozech nebo jeřábech. V úpravě od Hellgeth Engineering nabízí výkon 300 koní a točivý moment zhruba 1 400 Nm. To jsou hodnoty, které dávají smysl spíš u lokomotivy než u „osobního“ auta.
Díky plazivým převodům, portálovým nápravám s obrovskou světlou výškou a beadlock kolům s možností upouštění tlaku se Unimog dostane téměř kamkoli. Zatímco luxusní SUV tráví většinu života mezi parkovišti nákupních center, tenhle stroj by v pohodě dokázal to nákupní centrum postavit.
Parkování? Hodně štěstí
Myšlenka luxusního Unimogu se nejspíš nestane masovým trendem. Zbytek auta zůstává ryze utilitární, obrovský a nekompromisní k terénu. Spíš než jako produkt pro každodenní používání slouží jako ukázka možností individualizace a technického umu divize Mercedes-Benz Special Trucks a Hellgeth Engineering.
Verdikt
V běžném provozu se s tímto mazlíkem asi nesetkáme. Špatně se parkuje (pokud nepočítáte parkování na jiných autech), spotřeba nafty není zrovna lidová a dynamikou nepřekoná silniční AMG modely. Přesto má své kouzlo. Dokonale upravený, luxusní medvěd, který zůstává medvědem. A přesně to je na něm nejvíc fascinující. Pokud chtějí lidé v pohodlí dojet do své nedostupné chaty na Aljašce, pak jedině s Unimogem.