Automobilku Alfa Romeo není třeba představovat. Její historie je stejně bohatá jako automobily samotné. Nově si pro nás připravila skvostný hybrid, který zaručeně nabourá představu o tom, jak mají vypadat sportovní hybridy pro denní užití. Navíc se Alfa, jistě právem, chlubí, že nový model Tonale je tím technologicky nejlepším, co do současnosti představila.
Italové vtělili do nového modelu naprosto neuvěřitelně propracovanou duši. Skloubili jejich pověstný smysl pro luxus se sportovní DNA vozu. Přestože se jedná o hybrid, který navíc potáhne na cestě váhu baterie, disponuje Tonale slušným výkonem, který si s hmotností navíc poradí bez větších potíží. Interiér nás ovšem asi překvapí nejvíce. Zde se Alfa skutečně vyznamenala. Luxus zkombinovaný se sportovním duchem je cítit z každého prvku, každého detailu.
Design
Alfa svůj technologický skvost zahájila přední částí, které dodala neskutečnou porci luxusu. Ikonická maska se stala více propracovanou a více efektivní. LED světlomety rozdělené do 3 sekvencí krásně a plynule navazují na horní část grilu, na kterém se vyjímá znak Alfa Romeo. Stejné masivní mřížovaní tvoří i většinu nárazníku. Díky této ergonomice bude ato krásně chladit motor, a navíc podpoří aerodynamiku, což je u sportovního vozu naprosto zásadní faktor.
Z profilu si model Tonale připravil pohled na 20palcová kola, která by ovšem z fleku mohla vyhrát cenu za design roku. Přestože se výrobci rozhodli pro vzor květu, přistoupili k němu neotřele a neokoukaně. Kombinace rovných čar a kruhů vytváří geniální celkový obraz. Zadní část uzavírá tento vzhledový seriál. LED světlomety jsou vytvořený jednou runou linií, která se táhne přes celou šířku vozu. Jen uprostřed je proťatá kulatým znakem Alfy.
Kabina kombinuje kůži a karbon. Celkově si výrobci krásně pohráli s liniemi. Rovné čáry jsou, stejně jako kola, obohaceny o kulaté prvky jako větráky apod. Přístrojový panel 12,3 palce je doplněn o obrazovku infotainmentu 10, 25 palce. Naštěstí Alfa Romeo zachovala fyzická tlačítka.
Motor
Kombinovaný výkon 130 koní nabízí elektromotor a 1,5litorvý benzín. Krouticí moment 240 Nm. Jako mezistupeň se nabízí výkon 160 koní a zlatý hřeb pak reprezentuje kombinovaný výkon 275 koní. Nádhera.
Verdikt
Cena zatím není známá. Odhady spekulují s částkou 1,5 milionu korun, nechme je ale zatím spát. Na výsledku, že se zde jedná o jeden z nejvydařenějších hybridu, to nic nemění.