Série Assassin’s Creed se pravděpodobně chystá i na Nintendo Switch 2, ale nadšení fanoušků brzdí jeden nepříjemný detail. Podle nového úniku z Francie se sice chystaná hra Assassin’s Creed Shadows opravdu objeví na konzoli od Nintenda, ovšem nikoli jako plnohodnotná fyzická kopie, nýbrž jako další z titulů vydaných formou tzv. Game-Key Card.
Informace pochází podle IGN od francouzského prodejce, který omylem zveřejnil box art a popisek hry, lákající hráče na to, že si „Assassin’s Creed Shadows mohou užít zcela novým způsobem díky Nintendo Switch 2“. Tento únik tak prakticky potvrzuje existenci portu, o kterém se spekulovalo už od dubna, kdy hru pro konzoli ohodnotila evropská ratingová agentura PEGI.
Assassin Creed Shadows Nintendo Switch 2 version is expected to release December 5 2025
Via @billbil_kun pic.twitter.com/Vxskcm4hX7
— Chito (@ChitoGamingLive) October 14, 2025
Všímaví členové fóra GamingLeaksAndRumours si ale všimli ještě něčeho. Na krabičce hry se objevila ikonka, která jasně naznačuje, že půjde o Game-Key Card verzi – tedy balení, které obsahuje pouze kód ke stažení, nikoliv samotnou hru na cartridge.
Proč to hráče rozděluje?
Tento přístup je mezi fanoušky Nintenda už delší dobu velmi kontroverzní. Na rozdíl od her jako Cyberpunk 2077, který má být na Switch 2 údajně plně obsažen na 64GB cartridge, Game-Key Card znamená, že si hráč musí část nebo celou hru dodatečně stáhnout z internetu.
Z pohledu sběratelů sice stále existuje možnost mít fyzické balení na poličce, ale krabička je v podstatě prázdná – bez internetu je beztak k ničemu. A právě to rozděluje komunitu: jedni oceňují možnost volby a nižší náklady, druzí považují tento krok za degradaci fyzických her.
Nintendo sleduje reakce fanoušků
Podle dostupných informací Nintendo nedávno spustilo oficiální průzkum mezi hráči, aby zjistilo jejich postoj k digitálním a fyzickým vydáním. Dotazník se zaměřuje na to, proč hráči preferují jeden formát před druhým a zda se jejich přístup k digitálnímu stahování v posledních letech změnil.
Vývojáři se brání
Zajímavé je, že někteří vývojáři tento přístup otevřeně hájí. Tvůrce portu Star Wars Outlaws pro Switch 2 v září vysvětlil, že důvodem použití Game-Key Card nejsou náklady, ale rychlost čtení dat z cartridge. Podle něj dokáže konzole číst informace z interní paměti rychleji než z fyzického média, a díky tomu může hra běžet plynuleji.
Switch 2 verze tak dává smysl – otázkou zůstává, zda hráči přijmou pouze digitální přístup, nebo se kvůli němu část komunity odvrátí. Jedno je jisté. Assassin’s Creed Shadows se na Switchi 2 chystá, ale cesta, kterou si Ubisoft zvolil, bude mezi fanoušky ještě dlouho diskutovaná.